Interneto svetainių ir elektroninių parduotuvių kūrimas

Interneto svetainės ir elektroninės parduotuvės kūrimas – ne įprastas, o daug pastangų ir patirties reikalaujantis procesas. Norint įgyvendinti kokybišką ir poreikius tenkinantį sprendimą, reikia tinkamai pasirengti projekto įgyvendinimui. Geros interneto svetainės ir elektroninės parduotuvės sėkmė priklauso nuo teisingai atliktų pirmųjų projekto kūrimo žingsnių, o tai padaryti Jums padės įmonė OWEXX.

Internetinės svetainės kūrimas

Interneto svetainių tipų  yra daug ir įvairių – jie priklauso nuo perduodamos informacijos pobūdžio. Galima teigti, kad didžiausią interneto svetainių dalį užima bendrovių, kompanijų prisistatymo svetainės. Be jų internete dominuoja mokslinių, vyriausybinių, enciklopedinių duomenų ir mokslinių darbų, informaciniai ir kultūriniai puslapiai, pramoginiai, asmeniniai ir kitokio pobūdžio interneto tinklalapiai.

Kuriant interneto svetainę svarbu turėti omenyje, kas galėtų pagerinti naršymo kokybę ir pritraukti lankytojų dėmesį. Pirmiausia, informacija tinklalapyje turi būti pateikta įdomiai, suprantamai ir susistemintai.

Pasirengimas internetinės svetainės kūrimo projektui apima keletą sričių: būsimos interneto svetainės pobūdžio ir poreikių išsiaiškinimą, interneto svetainės vizijos, tikslų, idėjų aptarimą, reikalingų funkcijų interneto svetainei aptarimą, panašių įmonių tinklalapių išanalizavimą ir įsigilinimą į rinkos situaciją bei būsimos interneto svetainės formos ir dizaino numatymą.

Tokio projekto įgyvendinimas taip pat reikalauja itin dėmesingo įmonės OWEXX kūrėjų darbo. Pirmiausia yra kuriamas interneto svetainės dizainas (angl. Web design) pagal firminį stilių (angl. Brandbook). Po to vykdomas HTML kodavimas, paverčiant visus dizaino eskizus HTML kodu. Vėliau svetainė yra programuojama, įdiegiama funkcionali turinio valdymo sistema, moduliai, funkcijos ir kt. Taip pat atliekamas animacijos kūrimas, 3D vizualizacijų įgyvendinimas, tekstinės informacijos apdorojimas, grafiniai darbai ir pan. Interneto svetainės dažnai susiejamos su populiariausiais socialiniais tinklais.

Eigoje vykdomas internetinės svetainės pritaikymas išmaniesiems įrenginiams.

Tam, kad sukurta internetinė svetainė puikiai funkcionuotų ir būtų patraukli klientui net po daugelio metų, būtinas projekto tęstinumas. Įmonė OWEXX pasirūpins jūsų svetainės interneto puslapių administravimu, redagavimu ir priežiūra, stebėjimu ir analizavimu. Taip pat vystys paieškos sistemos SEO (angl. Search Engine Optimization) bei kitas raklamines kampanijas. Esant poreikiui, tobulins, kurs ir pridės naujus modulius, funkcijas, reikalingas jūsų internetinės svetainės kokybiškam veikimui.

Pačios vertingiausios yra tokios interneto svetainės, kurių turinys yra kaskart atnaujinamas. Puikus pavyzdys – informaciniai portalai, kuriuose turinys nuolat atnaujinamas. Kodėl? Kad lankytojai visada turėtų dėl ko grįžti atgal – interneto svetainės lankomumas yra pagrindinis jos varomasis variklis, o pats internetas – puikus būdas reklamuoti verslą potencialiems klientams ir padaryti informaciją prieinamą visą parą.

Interneto svetainių skirtumai ir tikslas

Kad ir kokios būtų skirtingos interneto svetainės, visos jos pirmiausiai atlieka komunikacinę funkciją, todėl kuriant interneto tinklalapį, svarbu nepamiršti keleto pagrindinių dalių: prekių ir paslaugų pristatymo, papildomos informacijos pateikimo, bendrojo prisistatymo, kontaktinės informacijos ir pan.

Svarbu atsižvelgti į informacijos turinį ir struktūrą, patikimumą, techninius ir estetinius rodiklius, teisių vartotojui suteikimą, asmeninės informacijos slaptumą, saugumą ir kita. Skirtingiems interneto svetainių tipams svarbūs skirtingi kokybės rodikliai. Vienas iš būtiniausių interneto svetainės vienetų – naršymo kokybės kriterijus, kuris leidžia vartotojui interneto svetainėje jaustis patogiai. 

Interneto svetainės kokybei svarbus tinklalapio dizainas bei tęsiamas kompanijos firminis stilius. Tokį stilių sudaro harmoningos, temą atitinkančios spalvos, aiški ir nuosekli tinklalapio struktūra, šriftai, jų komponavimas ir kiti elementai. Firminis stilius yra įmonės veidas, kuris efektyviai išryškina Jūsų siūlomų paslaugų paskirtį ir sukuria unikalios įmonės įspūdį. Jo buvimas leidžia išskirti vieną interneto tinklalapį iš kitų ir vizualiai sukurti įmonės specifiškumą, todėl verta pasirūpinti kokybišku ir patraukliu firminiu stiliumi, kurį sukūrus Jūs būsite ypač įsimintini ir originalūs.

Efektyvus teksto panaudojimas tinklalapyje priklauso nuo gero teksto pateikimo būdo. Raiškesniam idėjos pateikimui yra naudojamas šriftų, stilių ir raidžių suderinamumas tarpusavyje. Tekstas turi būti lengvai skaitomas ir vizualiai išbaigtas. Nors šriftas ir jo stiliai priklauso nuo interneto svetainės paskirties, tinklalapyje rekomenduojama naudoti ne daugiau kaip 2 skirtingus šriftus.

Interneto tinklalapį galima paįvairinti ir pritraukti vartotoją ne tik tekstą pateikiant skirtingais stiliais, bet ir papildant interneto svetainę vaizdo efektais. Svarbu tai, kad tinklalapiams grafiniai vaizdai yra būtini, nes jie tikslingai užpildo tuščias erdves ir suteikia patrauklumo, teigiamų jausmų. Nors paveikslėliai gali būti ir primityvūs ir sudėtingi, abiem atvejais grafika yra vertingesnė už tekstinę informaciją. Viena lentelė, diagrama, grafikas arba nuotrauka gali iliustruoti tai, kas užimtų daug puslapių smulkiai prirašyto teksto. Tinklalapyje grafika naudojama paveikslėliams, fonams, mygtukams, piktogramoms (angl. Icons), navigacijos elementams, žemėlapiams, logotipams ir kitiems dalykams atvaizduoti.

Svarbu atsižvelgti į informacijos turinį ir struktūrą, užtikrinti vartotojui naršymo kokybę ir interneto svetainės patikimumą. Interneto svetainė yra viena iš svarbiausių priemonių vaizdinės ir žodinės informacijos perdavimui. Tinkamai įgyvendintas internetinis projektas padeda ne tik pristatyti savo veiklą ar paslaugas, bet ir kurti solidžios įmonės įvaizdį.

Informacinės technologijos yra būtinybė, todėl internetas ir interneto svetainės – viena iš priemonių informacijai perduoti. Toks faktas aiškiai parodo, ko reikia ne tik verslininkams, bet ir vartotojams – aiškios, lengvai pasiekiamos informacijos. Interneto svetainės sukūrimas padidina šansus tam tikrai verslo įmonei tapti matomai ir suteikia galimybę pasiekti bet kokio pobūdžio auditoriją.

Elektroninių parduotuvių kūrimas

Informacinėms technologijoms einant į priekį, vis daugiau įmonių savo pardavimų veiklą išplečia į interneto erdves. Viena populiariausių elektroninių verslo sričių – elektroninė prekyba (e. komercija). Tai – prekių, paslaugų ar informacijos pirkimo, pardavimo ar apsikeitimo procesas per kompiuterį ir kitus elektroninius tinklus. Elektroninės komercijos paplitimas įvairiuose ūkio sektoriuose susijęs su šiuolaikinio verslo ypatybėmis – augančia konkurencija ir tvirtesniu požiūriu į pelną kaip kaštų mažinimo pasekmę.  

Originalios elektroninės parduotuvės kūrimas – daug pastangų reikalaujantis procesas. Norint tinkamai jį realizuoti, būtina laikytis elektroninio verslo kūrimo žingsnių: idėjos, plano, elektroninės parduotuvės kūrimo, testavimo, paleidimo ir nuolatinės priežiūros – modulių kūrimo, elektroninės parduotuvės atnaujinimo ir tobulinimo. Siekiant sukurti funkcionalią ir tinkamą elektroninę parduotuvę, turi būti atsižvelgta į esminius kūrimo kriterijus – elektroninės parduotuvės dizainą ir struktūrą, duomenų privatumą, jos apjungimą su kitomis sistemomis, turinio valdymą ir kitus veiksmus.

Dizaino sukūrimas

Kuriant internetinę parduotuvę vienas iš svarbiausių aspektų yra jos dizainas. Internetinės parduotuvės dizainui svarbus ne tik tam tikro asortimento išdėstymas virtualioje erdvėje, bet ir pati virtualiosios erdvės aplinka. Elektroninės parduotuvės dizainas turi ne blaškyti, o atspindėti kompanijos dvasią, būti skoningas, originalus ir malonus akiai.

Svarbu paminėti, jog originalus ir profesionaliai sukurtas internetinės parduotuvės dizainas dažnai nulemia verslo sėkmę. Jis yra kuriamas atsižvelgiant į firminį stlių. Norint sukurti gerą ir ilgalaikį dizainą, firminis stilius, kuris yra tarytum gairės, nurodančios, kaip turi atrodyti visas vaizdas, yra esminis.

Tinkamai sukurtas svetainės ar e. parduotuvės dizainas gali būti geras ir po 10-ies metų. Įmonė OWEXX tokių pavyzdžių  turi ne vieną. Būtent individualus dizainas ir firminis stilius lemia ilgalaikę elektroninės parduotuvės sėkmę. Jeigu kuriama elektroninė parduotuvė neturi savo individualaus stiliaus, po metų svetainė gali būti vizualiai nebepatraukli ir nebeatitikti tendencijų.

Dizainas yra kuriamas dviem etapais. Pirmajame yra sukuriamas ir pristatomas titulinis puslapis, pirminis vaizdas, kaip viskas atrodys, įėjus į elektroninę parduotuvę. Klientui patvirtinus pateiktą projektą, toliau yra kuriami vidiniai puslapiai. Elektroninė parduotuvė gali turėti daugiau nei 50 skirtingų internetinių puslapių eskizų, kuriuos sukuria įmonės OWEXX darbuotojai.  

Antrame svetainės dizaino kūrimo etape įmonė savo klientui jau pateikia visos elektroninės parduotuvės vaizdą. Tai reiškia, kad klientas gali matyti kiekvieną kuriamą projekto žingsnį ir kaip atrodys kiekvienas blokas. Visa tai, kas yra matoma pateiktuose eskizuose, lygiai taip pat bus matoma ir realizuotoje elektroninėje parduotuvėje.

Kuriant dizainą yra atsižvelgiama ir į SEO. Interneto svetainių ir elektroninių parduotuvių, optimizacija paieškos sistemoms – SEO  – labai svarbus elektroninės parduotuvės kūrimo žingsnis. SEO nukreipta į tai, kad veikdama su bet kuria paieškos sistema, elektroninė parduotuvė būtų lengvai surasta paieškoje ir turėtų aukštą reitingą paieškos sistemose.

Nuo šabloninių svetainių ir elektroninių parduotuvių individualios skiriasi tuom, kad šabloninėse jau yra viskas paruošta ir belieka tik sukelti tam tikrą informaciją. Įmonė OWEXX viską kuria nuo nulio. 

Elektroninės parduotuvės pritaikymas išmaniesiems telefonams ir planšetiniams kompiuteriams – ypač svarbus žingsnis, norintiems, kad elektroninė parduotuvė būtų populiari ir lengvai prieinama ne vien kompiuteriu, bet ir kitais įrenginiais.

Vėliau yra kuriami internetinės parduotuvės moduliai, kurių dėka e. parduotuvės veikla yra apjungiama su kitais partneriais, siuntų tarnybomis ar apmokėjimo sistemomis, kitomis elektroninėmis parduotuvėmis.

Svarbu paminėti ir baigiamąjį elektroninės parduotuvės projekto kūrimo etapą – testavimą ir kontrolę. Internetinė parduotuvė turi būti gerai ištestuota funkciniu, suderinamumo, apsaugos, našumo ir kitais požiūriais. Svarbu atlikti visų nuorodų veikimo patikrinimą, atsižvelgti į įvairias naršyklės ir pan. Šis darbas – tai lgalaikis procesas, kuris gali užtrukti nuo mėnesio ar net iki metų. 

Įmonė OWEXX jau 20 metų sėkmingai užsiima internetinių svetainių ir elektroninių parduotuvių kūrimu. Kompetetingi specialistai ne tik patars Jums aktualiais klausimais, bet ir padarys viską, kad Jūsų norimas individualus projektas pasiektų kuo didesnę būsimų klientų auditoriją.

Daugiau informacijos rasite čia: https://www.owexx.com/interneto-svetainiu-kurimas/, https://www.owexx.com/el-parduotuviu-kurimas/.

Daugiau įmonės atliktų projektų pavyzdžių galite rasti čia: https://www.owexx.com/svetainiu-kurimas/atlikti-darbai

Sidebar placeholder