Kas yra hipotezė? 4 hipotezių tipai

Hipotezių formulavimas yra neatsiejama produkto ir klientų kūrimo, rinkodaros, komandos valdymo ir/ar bet kurios kitos veiklos, vienaip ar kitaip susijusios su verslu, dalis.

Iš tikrųjų nesvarbu, ar esate produkto savininkas, vadovas ar dizaineris – hipotezės šaltiniu gali tapti bet kas. Svarbu tai, kad hipotezių pagalba galima įsitikinti, jog optimizavimo procese priimti sprendimai yra teisingi ir efektyvūs.

Kas yra Hipotezė?

Prieš kalbant apie hipotezes, jų rūšis ir svarbą, būtina suprasti, kas yra hipotezė. Žodis hipotezė pirmą kartą užfiksuotas XVI a. ir yra kilęs iš senovės graikų žodžio ὑπόθεσις, kuris reiškia „pagrindas“.

Moksliniu požiūriu hipotezę galima apibrėžti kaip prielaidą, kuriai reikia įrodymų. Atitinkamai, hipotezė siekia atskleisti ir paaiškinti, kodėl kažkas atsitiko arba kas gali nutikti tam tikromis sąlygomis.

Hipotezės — tai vertingas įrankis, leidžiantis patikrinti, ar įmonės mintys ir lūkesčiai yra teisingi prieš juos įgyvendinant.

Kaip suformuluoti hipotezę?

Kad suprastume hipotezių tikrinimo poreikį ir svarbą, panagrinėkime pavyzdį. Kai jūsų komandos narys sako: „Padarykime taip!“, tai nėra hipotezė.

Kai kitas jūsų komandos narys sako: „Ne, mums nereikia daryti jo, nes manau, kad tai neveiks“, tai taip pat nėra hipotezė.

Tikra hipotezė gali būti suformuluota taip: „Pašalinkime pusę registracijos laukelių ir padidinsime registracijos rodiklį du kartus, nes vartotojai nenori pateikti per daug informacijos“.

Hipotezės nėra jūsų asmeninė nuomonė ar norai; hipotezėms reikia mokslinio požiūrio ir tyrimo.

Todėl tikslus ir teisingas hipotezių suformulavimas bei jų atmetimas ar patvirtinimas gali sutaupyti brangų verslininkų laiką, pinigus ir krūvą nervinių ląstelių.

hipoteze

Hipotezių tipai ir reikšmė

Kalbant apie verslo valdymą, yra tam tikra rizika. Tikroji hipotezės vertė slypi tame, kad ji leidžia patikrinti idėjas, teorijas, prielaidas prieš jas įgyvendinant ir išleidžiant išteklius tam, kas gali nepavykti.

Atsižvelgiant į klientų vystymo modelį, galima išskirti 4 hipotezes kiekvienam modelio žingsniui: problemos hipotezė, sprendimo hipotezė, segmento hipotezė ir augimo hipotezė.

Trumpai sakant, gali būti suformuota problemos hipotezė, siekiant patikrinti, ar yra problema, kurią reikia ir galima išspręsti.

Galima sukurti sprendimo hipotezę, siekiant išsiaiškinti, ar sprendimas tinka klientui, kuris turi problemą.

Segmento hipotezė gali būti naudojama norint ištirti, ar tam tikrame segmente yra problemų ir ar tam tam tikram segmentui patiks mūsų siūlomas sprendimas.

Galiausiai, augimo hipotezę galima vykdyti norint sužinoti, kaip greičiau plėsti savo įmonę.

Apibendrinant…

Nepaisant to, kad hipotezė apibrėžiama kaip prielaida, ji vis tiek turi būti pagrįsta išankstinėmis žiniomis, eksperimentais, tyrimais ir teorijomis.

Hipotezių tikrinimas leidžia ne tik priimti ar atmesti idėją, teoriją ar sprendimą, priversti verslo savininkus ar bet ką kitą jaustis labiau pasitikinčiu savimi, bet ir nustatyti naujas galimybes ir (arba) sumažinti grėsmes kelyje į sėkmę ir paversti jūsų įmonės darbą pelningu ir efektyviu. 
 

Skaitomiausi portalai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder