Laimės kūdikis „Nissan Qashqai" (2)

Turbūt to nesitikėjo net patys gamintojai, bet „Nissan Qashqai“ tapo kultiniu automobiliu. Ovidijus Lukošius praveria trečios kartos modelio dureles.

2006-aisiais pasirodęs „Nissan Qashqai“ visame pasaulyje ir Lietuvoje sulaukė milžiniškos sėkmės. Nuobodoko dizaino aukštyn kilstelėtas hečbekas sunkiai ištariamu pavadinimu sukūrė naują nišą, tarsi dinozaurus ėmusią naikinti tradicinių kėbulų – hečbeko, sedano ir universalo – automobilius.

Po septynerių metų pasirodžiusius antros kartos „Qashqai“ jau pasitiko visas būrys konkurentų, tačiau „Nissan“ aršiai gynė savo pozicijas. Pernai gerokai senstelėjęs „Qashqai“ vis dar buvo antras Europos kompaktinių krosoverių rinkoje ir nusileido tik „Volkswagen Tiguan“.

Pirmą šių metų ketvirtį, kai jau visi laukė trečios kartos modelio, „Qashqai“ tarp artimiausių konkurentų buvo trečias.

Pirkėjus traukė palyginti pigus, nuosaikaus dizaino, patogus automobilis.

Pragmatiškas pasirinkimas kategorijoje vartotojų, kurie gal ir pasivaiko madų, bet vis tiek atsakingai planuoja savo išlaidas.

Ar trečios kartos „Qashqai“ ir toliau riedės pirmtakų įspaustomis vėžėmis? Bus įdomu tai stebėti.

Naujojo „Qashqai“ įvaizdžio nepavadinsi nuosaikia evoliucija, nors ir iki revoliucijos pritrūko. Nežabojamos dizainerių fantazijos buvo pristabdytos, kad modelis liktų lengvai atpažįstamas.

Tačiau jo formos nepalyginti drąsesnės ir aštresnės, masyvios variklio grotelės, įrėmintos negailint chromo, o priekiniai LED žibintai sudurti iš dviejų siaurų ilgų elementų.

Automobilis tapo žaismingesnis, tarsi įkalbintas ekstravagantiško jaunesniojo broliuko „Juke“ užsitempti suplyšusius džinsus.

Žvelgiant į profilį susidaro įspūdis, kad šoniniai langai susilieja su galiniu stiklu – efektas jau seniau panaudotas prabangiame SUV „Lexus RX“. Juodos spalvos stogas ir tamsinti galiniai stiklai ištrina ribas tarp atskirų kėbulo dalių, vaizdas glosto akį.

„Qashqai“ galite apauti net 20 colių ratlankiais, kurie atrodo šauniai, bet galėsite suskaičiuoti visas Vilniaus gatvių duobutes ir asfalto įtrūkimus. Jų daug. Nuvažiavome į Kauną, taip pat radome.

„Qashqai“ tapo žaismingesnis, tarsi įkalbintas ekstravagantiško jaunesniojo broliuko „Juke“ užsitempti suplyšusius džinsus.

Interjeras neprimena to nuobodaus salono, koks buvo senesniuose modeliuose, o brangiausios versijos su odinėmis sėdynėmis net demonstruoja pretenzijų į „Luxury“ segmentą.

Priekinės sėdynėse („Tekna+“ komplektacija) įsitaisiusiems vairuotojui ir keleiviui netgi gali padaryti masažą, nors jis labiau primena įkyrų baksnojimą į nugarą ir neprilygsta „Lexus“ ar BMW limuzinuose įrengtiems SPA.

Brangesnės versijos pateikiamos su visiškai skaitmeniniu 12,3 colio prietaisų skydeliu už vairo ir 9 colių multimedijos ekranu. Dar vienas vadinamasis HUD ekranas projektuoja vaizdą ant priekinio stiklo.

Jis toks didelis (10,8 colio), kad vairuodamas automobilį galėtumei žiūrėti serialus, tačiau prieš akis dažniausiai matysite tik greičio rodmenis.

Įjungus nuotolinio greičio palaikymo funkciją, kuri taip pat padeda vairuoti automobilį tarp juostų ir laikosi atstumo iki važiuojančiųjų priekyje, HUD ekrane pateikiama daugiau informacijos ir vaizdo.

Organizatorių nuotr.

Gamintojai

Jokios abejonės, telefonus galima susieti belaidžiu ryšiu – skambinti, naudotis laisvųjų rankų įranga, taip pat transliuoti muziką iš įrenginio. Tačiau „Qashqai“ čia maloniai nustebina „iPhone“ savininkus, nes belaidžiu ryšiu jie galės naudotis ir „Apple CarPlay“.

Tai reiškia, kad į automobilio ekraną bus transliuojamas vaizdas iš „Waze“, „Google Maps“ ar kitų navigacijos programėlių.

„Android“ išmaniųjų įrenginių savininkai jausis diskriminuojami, jiems telefoną teks prijungti laidu ir tai nebus patogu, nes USB jungtis įrengta daiktadėžėje po ranktūriu. Galite skųstis Vartotojų teisių apsaugos tarnybai.

Nepaisant dailios ir futuristinio dizaino pavarų perjungimo svirties (automatinės pavarų dėžės), centrinė konsolė nusėta mygtukais, tad daugelį svarbiausių nurodymų galėsite perduoti pirštais netepliodami ekrano.

Šalia multimedijos ekrano įrengti ratukai yra dailūs, bet per ploni – bandydamas pritildyti ar pagarsinti radiją pirštu palietęs ekraną perjungi „Apple CarPlay“.

Žinoma, netrukus įgundi, o ir garsą reguliuoti gali mygtukais ant vairo. Šie pagaminti iš pigaus plastiko ir nelabai dera prie stilingo salono ir dygsniuotų odinių sėdynių. Bet tai „Nissan“, ne „Bentley“.

Netgi pigiausios „Qashqai“ versijos turi įspūdingą arsenalą išmaniųjų vairuotojo pagalbininkų, tokių kaip automatinė tolimųjų šviesų perjungimo, aklosios zonos stebėjimo ir įspėjimo, pėsčiųjų ir dviratininkų atpažinimo bei avarinio stabdymo sistemos. Jų yra ir daugiau, o daugelis konkurentų už tai paskaičiuotų ne vieno šimto eurų priemoką.

Brangiausiose versijoje įdiegta dar gana reta greičio koregavimo pagal apribojimus sistema. Ji veikia taip.

Važiuojate iš Vilniaus į Kauną greitkeliu, kuriame didžiausias leidžiamas greitis yra 120 km/val.

Ties tokia padala ir nusistatote pastovaus greičio palaikymo funkciją.

Pravažiavus ženklą su skaičiumi 90, „Qashqai“ pasiūlo sumažinti greitį, tačiau nereikia spausti stabdžių pedalo ir deaktyvuoti sistemos, užtenka paliesti svirtelę ant vairo. Išvažiavus iš greičio ribojimo zonos automobilis vėl pasiūlys padidinti greitį paliečiant svirtelę. Nepaprastai patogu.

Organizatorių nuotr.

Gamintojai

Galite pasirinkti 6 laipsnių mechaninę arba XTRONIC automatinę pavarų dėžę, bet variklio rinktis negalėsite. Su mechanine transmisija gausite 1,3 litro 140 AG, o su automatine – 1,3 litro 158 AG benzininį švelnųjį hibridą.

Degalų sąnaudos turėtų svyruoti nuo 6 iki 8 litrų 100 km, tad daugeliui kils logiškas klausimas, kodėl nesiūlomas grynas hibridas?

Bus, bet vėliau. Vėlyvą sekmadienio vakarą nuvažiavome iš Vilniaus į Kauną, laikėmės kelių eismo taisyklių ir nepatekome į jokias grūstis, o kompiuteris rodė 6,9 litro 100 km.

Organizatorių nuotr.

Gamintojai

Iki 100 km/val. versija su mechanine pavarų dėže įsibėgėja per 10,2, o automatas – per 9,2 sekundės. Nėra visiškas lėtapėdis, bet tikras hibridas nubrauktų dar sekundę.

Nors „Qashqai“ perkamas dėl SUV kėbulo, prie vairo jautiesi lyg vairuodamas hečbeką. Sėdi šiek tiek aukščiau, tačiau jausmo, kad vairuojate sunkų, galingą, krypuojantį visureigį, tikrai nepajusite.

Tiesa, galite rinktis modelį visais varančiaisiais ratais, kuris derinamas su automatine pavarų dėže. Pravers, jei bent vieną iš ateinančių penkių žiemų gausiai snigs.

Brangiausias visais ratais varomas „Qashqai“ su „Tekna+“ įrangos paketu kainuoja 38 450 eurų. Dar 1000 pridėkite už dviejų spalvų stogą ir premium dažus. 440 eurų kainuos 20 colių ratlankiai. Ir taip „Qashqai“ kaina pavojingai priartėja prie 40 tūkst. eurų.

Žinoma, galite atsisakyti visų varančiųjų ratų, pasitenkinti gerokai kuklesne „N-Connecta“ versija ir kiek pasiderėję įsisprausite į 30 tūkst. eurų biudžetą. Asketiškiausias modelis su mechanine pavarų dėže atsieis 23 350 eurų.

Prieš 15 metų pasirodęs „Qashqai“ tapo tikru automobilių pramonės laimės kūdikiu, suteikęs džiaugsmo hečbekų pirkėjams už nedidelę priemoką pasijusti SUV vairuotojais. Trečios kartos modelis pribloškia įspūdinga įranga ir įžūlia kaina. Bet laimė nuo jo nenusisuks ir dabar.

ALTERNATYVOS

„Toyota RAV-4“

Populiarumu grumiasi su „Qashqai“, bet didesnis ir turi gryną hibridą. Už brangiausio „Qashqai“ kainą plius 2 tūkst. eurų gautumėte hibridinį 222 AG 4WD „Black Edition“. Pigiausia benzininė versija kainuoja nuo 26 300 eurų.

Organizatorių nuotr.

Gamintojai

„Mini Countryman“

Naujasis „Qashqai“ tikrai stilingas. Bet ar jis prilygsta „Mini Countryman“? 220 AG hibridinis „Countryman Cooper SE 4 All“ kainuoja nuo 40 650 eurų.

Pigiausia „Coutryman“ versija – 28 670 eurų.

Organizatorių nuotr.

Gamintojai

„Hyundai Tucson“

Įspūdingiausių priekinių žibintų SUV kainuoja nuo 22 990 eurų. Už 39 900 eurų gausite 230 AG automatą.

Jis bus hibridinis. Aukščiausio įrangos „N Line“ lygio. Ir visais varančiaisiais ratais.

Organizatorių nuotr.

Gamintojai

 

Raktažodžiai
Geras automobilis “Nissan Qashqai”, Penkti metai vazineju-vargo nematau. Variklis 1,6. Deze automatas.
Turbo, 2021-10-18 07:26
Kas čia per variklis 1,3 ltr? Atsimenu, pas dėdę buvo žigulys su kažkokiu tokiu varikliu, iki 130 įvarydavo geru keliu ir pavėjui, o daugiau tai nelabai eidavo, baisu būdavo, kad nesubyrėtų. Apskritai, rimti remontai kas 50-60 tūkst. km tam dėdei buvo įprastas dalykas. Įdomu, kiek t.km tas "laimės kudykis" atlaikys iki pirmo rimto remonto? Kalbėjo, kad dabartiniam kaškajui (ne naujausiam) CVT diržas ir dar jelios detalės susidrožia per 120 t.km, o keitimas pislus ir nepigus.
Gaubšlys Burba, 2021-10-18 00:44
Sidebar placeholder