„Philip Morris“ įmonės Lietuvoje jau aštuntą kartą pateko tarp geriausių pasaulio darbdavių

(2)

Prestižinis „Top Employer“ apdovanojimas Lietuvoje veikiančioms įmonėms „Philip Morris Baltic“ ir „Philip Morris Lietuva“ suteiktas aštuntą kartą iš eilės. Nepriklausomo Nyderlandų instituto „Top Employers Institute“ geriausio darbdavio (angl. Global Top Employer) sertifikatu įmonės įvertintos už nepriekaištingą žmogiškųjų išteklių strategiją bei praktikas, kurios yra nukreiptos į darbo sąlygų bei aplinkos gerinimą, darbuotojų savijautą ir organizacijos indėlį kuriant geresnį darbo pasaulį.

„Top Employers Institute“ programa vertina organizacijas pagal tai, ar jų žmogiškųjų išteklių strategija atitinka geriausias pasaulines praktikas ir naujausias tendencijas. Tyrimas apima 6 žmogiškųjų išteklių sritis, kurias sudaro 20 temų, įskaitant žmonių strategiją, darbo aplinką, talentų pritraukimą, darbuotojų mokymąsi, gerovę ir įvairovę, įtrauktį ir kt.

Kaip teigia „Philip Morris Baltic“ žmonių ir kultūros vadovė Baltijos šalims Sandra Daukšienė, šis įvertinimas itin svarbus, nes parodo, kad, nepaisant gan sudėtingo meto, įmonėms pavyko užtikrinti ne tik darbuotojų gerovę, bet ir nuolat tobulinti egzistuojančius procesus ir programas.

„Jau dvejus metus gyvename naujoje realybėje ir susiduriame su nuolatiniais pokyčiais bei neapibrėžtumu. Kartu tiek patys darbuotojai, tiek vartotojai tikisi iš įmonių vis daugiau socialinio atsakingumo. Tad dabar kaip niekada yra svarbūs papildomi veiksmai, kurie padeda užtikrinti darbuotojų fizinį ir psichologinį saugumą bei motyvaciją“, – sako S. Daukšienė.

Naujos darbo formos ir rezultatų vertinimas

Viena iš „Top Employers Institute“ įvertintų naujų „Philip Morris“ iniciatyvų Lietuvoje – atnaujintas veiklos vertinimo procesas.

„Rezultatų pasiekimas ir įvertinimas už juos dažnai yra vienas didesnių motyvatorių mūsų darbuotojams.

Tačiau visuomet jiems primename, kad svarbu ne tik tai, ką pasiekiame, bet ir kaip tai padarome.

Tad siekdami dar labiau įtvirtinti kaip svarbą, įvedėme formalizuotą vertinimą ne tik už pasiektus tikslus, bet ir už tai, ar tikslus pasiekėme demonstruodami reikiamas ir tinkamas elgsenas“, – pasakoja S. Daukšienė.

Organizatorių nuotr.

Taip pat viena iš „Top Employers Institute“ vertintų sričių yra darbuotojų gerovė ir pastangos ją užtikrinti, pavyzdžiui, kaip įmonės rūpinosi darbuotojais pandemijos metu.

„Philip Morris“ įmonėse Lietuvoje pernai buvo įvestas hibridinis darbo modelis, leidžiantis biuro darbuotojams ne mažiau kaip 40 proc. dirbti pasirinktoje nuotolinėje darbo vietoje.

„Tam, kad darbuotojai savo darbo aplinkoje jaustųsi saugiai bei patogiai, pasirūpinome ir nuotolinės darbo vietos įrengimu. „Philip Morris Baltic“ darbuotojams kompensuota tam tikra pinigų suma ergonomiškoms darbo vietoms namuose įsirengti bei suteikti mokymai, kaip tai padaryti“, – sako S. Daukšienė.

Ji sakė, kad rūpinantis darbuotojais „Philip Morris“ įmonėse skiriama daug dėmesio emocinei sveikatai: nuolatos organizuojamos sesijos ir mokymai bei papildomos iniciatyvos, kurios padeda darbuotojams jaustis emociškai sveikesniems, o nuo pandemijos pradžios darbuotojams ir jų šeimos nariams sudaryta galimybė gauti savalaikę psichologinę ir emocinę pagalbą.

Taip pat siekiama užtikrinti gerą fizinę komandos savijautą: finansuojami sporto užsiėmimai, privatus papildomas sveikatos draudimas, skiepai.

Įtraukianti darbo aplinka

„Philip Morris Baltic“ žmonių ir kultūros vadovė pabrėžė, kad itin svarbų vaidmenį „Top Employer“ vertinime vaidina ir tai, kaip įmonės įtraukia darbuotojus ir įsiklauso į jų poreikius.

„Pavyzdžiui, mūsų darbuotojai, esantys vaiko priežiūros atostogose, ir toliau lieka mūsų organizacijos dalimi.

Jiems taikoma metinė darbo užmokesčio peržiūra, jie kviečiami dalyvauti įmonės šventėse, gauna dovanas ir pan. Siekdami padėti po pertraukos grįžusiems tėvams kuo sklandžiau integruotis profesiniame gyvenime bei derinti darbą su vaikų auginimu, turime „Laimingų tėvų“ (angl. Happy Parents) programą.

Po vaiko priežiūros atostogų grįžę tėvai pirmą mėnesį gali dirbti lanksčiu darbo grafiku ne visą darbo dieną, bet ne mažiau kaip 50 proc. savo darbo laiko, ir gauti 100 proc. savo darbo užmokesčio“, – pasakoja S. Daukšienė.

Taip pat, jos teigimu, „Philip Morris“ įmonėse yra nuolat vykdomi nuomonės tyrimai, kuriais siekiama įvertinti, ar taikomos personalo valdymo priemonės bei suteikiamos naudos atitinka darbuotojų lūkesčius.

Vykdomos apklausos ir apie darbuotojų įsitraukimą į veiklą, vadovavimo kokybę, atlygį bei pripažinimą. Į apklausų rezultatus atsižvelgiama įgyvendinant organizacijos pokyčius.

Tobulėjimas pokyčių akivaizdoje

Galiausiai, pabrėžė S. Daukšienė, kaip visada itin svarbiu veiksniu išlieka karjeros ir mokymosi galimybių darbuotojams suteikimas.

„Pastaraisiais metais dideli pokyčiai vyksta kompanijos viduje, tapome inovatyvia technologijų kompanija, kuri kuria mokslu pagrįstus, mažiau kenksmingus produktus.

Tad šiuo metu kiekvienas darbuotojas prisideda prie istorinio pokyčio, o įmonės sėkmė priklauso nuo talentingų darbuotojų įvairovės.

Todėl mums itin svarbu kurti aplinką, kurioje visi turi vienodas galimybes mokytis, augti ir klestėti savo karjeroje“, – teigia įmonės atstovė.

„Philip Morris International“, kurios dvi įmonės veikia Lietuvoje, taip pat yra viena iš 11 tarptautinių organizacijų, kurioms suteiktas šių metų „Global Top Employer“ sertifikatas.

„Philip Morris Lietuva“ – pirmasis užsienio investuotojas Lietuvoje. Nuo 1993-iųjų Lietuvoje veikianti įmonė yra ir viena didžiausių šalies mokesčių mokėtojų.

Per pastarąjį dešimtmetį bendrovės „Philip Morris Lietuva“ ir „Philip Morris Baltic“ į Lietuvos valstybės biudžetą sumokėjo daugiau kaip du milijardus eurų įvairių mokesčių.

Raktažodžiai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder