Rusijos naftos gamintojai turi rekordinių dyzelino pardavimo problemų po sankcijų Putino "šešėliniam laivynui
Kovo 17 d. duomenimis, 6,2 mln. barelių dyzelino - pagrindinės Rusijos naftos produktų eksporto rūšies - buvo tanklaiviuose, dreifuojančiuose jūroje ir laukiančiuose pirkėjų.
Palyginti su gruodžiu, kai JAV į sankcijų sąrašus įtraukė dešimtis tanklaivių ir sustiprino bankų sankcijų apėjimo kontrolę Kremliui "draugiškose" šalyse, neparduoto rusiško dyzelino kiekis "jūroje" šoktelėjo 4,5 karto, rodo "Bloomberg" paskelbta "Kpler" statistika.
Dabartiniai rusiško dyzelino kiekiai "plaukiojančiose saugyklose" yra rekordiniai per visą stebėjimo laiką (nuo 2017 m.), o prieškariniai skaičiai viršyti daugiau nei 10 kartų: tuomet tanklaiviuose buvo 300-600 tūkst. barelių neparduoto kuro.
2023 m. pabaigoje Rusija eksportavo 1,1 mln. barelių dyzelino ir gazolio per dieną.
Tai sudaro apie 40 proc. viso naftos produktų eksporto, kuris, CREA (Energetikos ir švaraus oro tyrimų centro) skaičiavimais, siekė 2,7 mln. barelių per dieną ir per mėnesį ekonomikai atnešė apie 4,5 mlrd. dolerių.
Didžiausia naftos produktų pirkėja Rusijoje buvo Turkija, kurios bankai gruodžio mėn. smarkiai apribojo sandorius su Rusija po to, kai JAV Iždo departamentas pagrasino sankcijomis už Rusijos karinio-pramoninio komplekso rėmimą.
Kinijos bankai, įskaitant valstybinius bankus, taip pat kredito organizacijos Dubajuje, kur nuo karo pradžios apsigyveno turtingi rusai ir stambių Rusijos bendrovių patronuojamosios įmonės, pradėjo blokuoti pervedimus.
Nuo praėjusių metų spalio mėn. JAV įvedė sankcijas 50 tanklaivių iš "šešėlinio laivyno", kurį Kremlius subūrė naftai ir degalams gabenti, kad apeitų Vakarų apribojimus.
Jų savininkai taip pat buvo įtraukti į juodąjį sąrašą, įskaitant SUN Ship Management D., Hennesea Holdings iš JAE, o sausį - Sovcomflot, didžiausią valstybinę tanklaivių savininkę, kuri prieš karą turėjo 110 laivų laivyną, įskaitant didžiausią pasaulyje Aframax klasės tanklaivių laivyną.
Rašyti komentarą