Dirbtinis intelektas padeda kurti branduolinį variklį tarpplanetinėms kelionėms

Didžiosios Britanijos bendrovė „Pulsar Fusion“ pristatė kosminio variklio „Sunbird“ koncepciją, kuri gali sukelti „revoliuciją“ ir atverti kelią tarpplanetinėms kelionėms.

Būtų galima šią naujieną ignoruoti, įrašant ją į pareiškimų apie dar vieną beveik fantastišką vundarvaflą sąrašą, tačiau projektas, paremtas branduoline sinteze, iš tiesų yra labai įdomus. 

Dar svarbiau tai, kad jis ne tik radikaliai skiriasi nuo tradicinių sistemų, bet ir tai, kad bendrovė planuoja jau šiemet (!!!) pradėti orbitinius energijos sistemos komponentų bandymus, o iki 2027 m. - pasiekti kontroliuojamą termobranduolinę reakciją kosmose.

Trumpas koncepcijos aprašymas atrodo taip: transporto priemonės prisišvartuoja prie laivų ir „velka“ juos į taikinį, likdamos orbitoje, kad galėtų būti pakartotinai panaudotos.

Pulsar Fusion Sunbird - Migratory Transfer Vehicle

„Sunbird“ veikimo pagrindas - ‚Dual Direct Fusion Drive‘ (DDFD) technologija, kompaktiškas branduolių sintezės variklis, užtikrinantis ir trauką, ir elektros energiją. 

Tai ne tokamakas kosmose, kuris būtų mokslinė fantastika ir kaip galima pagalvoti, o linijinis reaktorius, kuris naudoja galingus magnetinius laukus plazmai įkaitinti iki sintezei reikalingos temperatūros.

Techninės specifikacijos yra tokios: savitasis impulsas - 10 000-15 000 sekundžių, o galia - 2 MW. 

Palyginimui, cheminių raketinių variklių savitasis impulsas yra apie 450 sekundžių. 

Kad geriau suprastume, turėdama tokias charakteristikas, „Sunbird“ teoriškai galėtų nugabenti 1 000 kg krovinį į Plutoną vos per 4 metus, o su šiandien turimomis technologijomis ši kelionė truktų 9-12 metų.

Naudojant šią technologiją Marsą bus galima pasiekti greičiau nei per 5 mėnesius, o šiandien skrydis trunka apie 10 mėnesių. Kartu bus sutaupyta nemažai degalų, nes aparatą reikės iškelti tik į žemą Žemės orbitą. 

O jei bus naudojamos daugkartinio naudojimo raketos nešėjos, turistinių skrydžių į Marsą pradžia po 10-15 metų neatrodo tokia jau fantastiška (su sąlyga, kad technologija veiks taip, kaip aprašyta).

Šaltinis: Pulsar

Apie „Pulsar Fusion

2011 m. įkurta bendrovė, po kelerių metų išbandžiusi savo pirmąjį Halo efekto palydovinį variklį ir pasiekusi 20 km/s skridimo greitį, 2023 m. sukūrė integruotas branduolių dalijimosi sistemas ir pradėjo kurti didžiausią istorijoje branduolių sintezės raketinį variklį. 

Apie 8 metrų ilgio degimo kamera turėtų būti paruošta 2027 m. Toks variklis galės pagreitinti laivą iki didesnio nei 800 000 km/val. greičio.

Kompanijos „Pulsar Fusion“ įkūrėjas ir generalinis direktorius Ričardas Dinanas (Richard Dinan) yra įsitikinęs sėkme ir kviečia tarptautinius partnerius plėtoti šią technologiją:

„Sunbird“ jau analizuoja mūsų konkurentai visame pasaulyje. 

Mes sukūrėme ne koncepciją, o veikiančią technologiją. Neseniai užsakėme dvi didžiausias Europoje kosminių variklių bandymų kameras. 

Pulsar tampa pasauliniu variklių bandymų centru, ir tai tik pradžia“.

Rašyti komentarą

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.