„The Moscow Times": naftos bendrovės teigia, kad Rusijos geležinkeliuose žlugo transportas

Mėginimas pasukti į rytus Vakarų šalių paliktų prekių srautą skatina vis didesnį Rusijos transporto sistemos žlugimą.

Po Ramiojo vandenyno uostų, kuriuose eilės iškrauti laivus nusidriekia iki mėnesio ar ilgiau, eksportą trikdo Rusijos geležinkelių sistema, kuri pasirodė esanti nepasirengusi aptarnauti Azijos krovinių srautus.

Pagrindinės naftos perdirbimo gamyklos skundžiasi, kad "Rusijos geležinkeliai" pradėjo masiškai atsisakyti vežti naftos produktus į rytus, rašo "Kommersant", remdamasis pramonės šaltiniais.

Su problemomis susidūrė "Gazprom Neft" Omsko naftos perdirbimo gamykla, "Surgutneftegaz" Kirishio naftos perdirbimo gamykla, "Forteinvest" Orsko naftos perdirbimo gamykla, "TATNEFT" priklausanti TANECO ir "Rosneft" naftos perdirbimo gamyklos Baškirijoje.

Rusijos geležinkeliai nesugeba susidoroti su šiais srautais, todėl naftos perdirbimo stotyse susidaro "kamščiai" iš pakrautų vagonų, kai kuriomis dienomis iki 400 vagonų.

"Gazprom Neft" generalinis direktorius Aleksandras Diukovas laiške Rusijos geležinkelių generaliniam direktoriui Olegui Belozerovui teigia, kad neveikiančių cisternų skaičius "nuolat didėja".

Šis klausimas buvo kelis kartus keltas Energetikos ministerijos darbuotojų ir FAS biržos komiteto posėdžiuose, tačiau "sprendimo nėra", teigia "Kommersant" šaltiniai.

Problema yra nepakankamas BAM ir Transsibiro geležinkelio pralaidumas, aiškina "Rusijos geležinkelių" atstovas: geležinkelių infrastruktūra Rytų Sibire nepasirengusi plėsti prekybą su Kinija, iš kurios Kremlius laukia pagalbos dėl sankcijų nukentėjusiai ekonomikai.

Naftos eksportas "yra stabilus", patikino "Rusijos geležinkeliai" atstovas spaudai, tačiau pripažino, kad bendrovė turėjo "apriboti krovą" kai kuriuose uostuose dėl "iškrovimo problemų".

Tolimųjų Rytų žlugimas prasidėjo spalio mėnesį, o problema neišspręsta - laivai iš Kinijos ir Korėjos į Vladivostoko komercinį jūrų uostą atplaukia per 10-15 dienų, o po to dar 25 dienas laukia iškrovimo, "VPost" sakė logistikos rinkos šaltiniai.

Jei dabar siunčiate krovinį į Rusiją traukiniu, geriausiu atveju jis bus pristatytas per mėnesį, o dabar reikia tikėtis 1,5-2 mėnesių, sako vienas iš jų. 

Naftos perdirbimo gamykloms, kurioms nuo vasario 5 d. taikomas Europos embargas, pervežimo geležinkeliu problemos gali sukelti dar didesnių problemų dėl eksporto, kuris ir taip gali sumažėti milijonu barelių per dieną.

"Reuters" duomenimis, naftos perdirbimo pramonė ruošiasi 15 % sumažinti gamybą dėl Europos rinkos praradimo.

Šaltinis: "The Moscow Times"

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder