Klaipėdos tarybai svarstant naujas parkavimo taisykles, automobilių nuomos įmonės – prieš

(1)

Klaipėdos taryba ketvirtadienį spręs, ar pakeisti dabartinę rinkliavos už automobilių parkavimo centrinėje uostamiesčio dalyje tvarką – siūloma atsisakyti mėlynosios zonos ir pabranginti stovėjimą plečiamoje žaliojoje zonoje, įvesti nemokamas valandas pietų metu.

Taip pat norima keisti dalį rinkliavos lengvatų, įskaitant ir automobilių dalijimosi platformų įmonėms – kiekvienos transporto priemonės parkavimo leidimas joms brangtų 14,4 karto.

Klaipėdoje veikiančios trumpalaikės automobilių nuomos bendrovės „CityBee“ ir „Bolt Drive“ teigia, jog dėl to joms tektų padidinti paslaugų kainas arba apskritai pasitraukti iš uostamiesčio.

Miesto valdžia tikisi, jog nauja tvarka padės sureguliuoti eismo srautus, pakeis gyventojų ir miesto lankytojų keliavimo įpročius, padidins lankytojų skaičių senamiestyje.

Anot už parkavimą Klaipėdoje atsakingo „Klaipėdos keleivinio transporto“ direktoriaus Gintaro Neniškio, pakeitimais  siekiama pagyvinti senamiestį, skatinti centrinės miesto dalies verslą. 

Įstaiga paskaičiavo, kad pernai liepą-rugsėjį piko metu senamiestyje buvo užimta daugiau nei 85 proc. parkavimo vietų.

„Didesnis nei 85 proc. piko metu užpildymas reiškia, kad tiesiog atvažiavus į tą vietą nebūtinai rasi, kur pastatyti automobilį“, – BNS sakė G. Neniškis. 

Pasak jo, sezono metu brangiausia raudonoji zona mieste būna užstatyta ir daugiau nei 100 proc., vadinasi, automobiliai statomi ir pažeidžiant kelių eismo taisykles.

Tarybai pritarus, nebeliktų mėlynosios zonos, p ją pakeistų žalioji, kurioje valandinis tarifas didėtų nuo 15 iki 30 centų.

Be to, siūloma senamiestyje ir jo prieigose – prie piliavietės – stovėjimo neapmokestinti nuo 12 iki 14 valandos.

Be to, tarybai pasiūlyta optimizuoti lengvatas įvairių rūšių transportui, kurių, pasak G. Neniškio, miestas šiuo metu taiko labai daug.

„Paliečiamos įvairios grupės – komunalininkai, tam tikros sveikatos srityje veikiančios transporto priemonės, truputį peržiūrima elektromobilių lengvata“, – kalbėjo jis.

Tuo metu lengvata automobilių dalijimosi platformoms, pasak G. Neniškio, liktų, tačiau padidėtų nuo 50 eurų iki 720 eurų per metus, arba iki 60 eurų per mėnesį už vieną transporto priemonę.

„Reikėjo priemonių, kaip automobilių skaičių sumažinti. Mūsų nuomone, dalijimosi paslaugos transporto priemonės galėtų būti statomos būtent senamiesčio prieigose. Tada ir dalijimosi paslaugų kaina būtų gerokai mažesnė“, – sakė G. Neniškis.

Savo ruožtu „CityBee“ ir „Bolt Drive“ antradienį pranešė, kad padidėjus rinkliavai tektų padidinti kelionių kainas klientams, mažinti automobilių tinklą arba pasitraukti iš rinkos.

„Staiga užkrovus mokestinę naštą automobilių dalijimosi platformoms verslui bus sudėtinga padengti didesnius kaštus, todėl pirmiausia pokyčius pajus klientai“, – rašoma pranešime.

„Bolt Drive“ operacijų vadovo Lietuvoje Svajūno Aliukonio teigimu, įvedus papildomą mokestį kelionės brangtų, būtų mažiau patrauklios klientams, kurių dėl to galėtų mažėti. 

„Traukiantis klientų ratui, gali tekti priimti sprendimą mažinti esamą automobilių parką Klaipėdoje ar net nutraukti veiklą ne sezono metu“, – pranešime sakė S. Aliukonis.

„Kuo didesnis dalijimosi paslaugų transporto priemonių prieinamumas, tuo didesnė tikimybė, kad gyventojai atsisakys nuosavų automobilių. Prieinamų automobilių kiekiui sumažėjus arba nutolus nuo miesto centro – klientų kiekis sumažės. Tikėtina, kad ilgainiui veiklą bus sudėtinga išlaikyti“, – pranešime sakė „CityBee“ vadovė Greta Januškaitė-Karvelienė. 

Pasak įmonių vadovų, trumpalaikei nuomai skirti automobiliai didžiąją laiko dalį naudojami, todėl parkavimo vietose stovi trumpai.

Klaipėdos tarybai pritarus, automobilių parkavimo taisyklių pakeitimai įsigaliotų nuo liepos.

Raktažodžiai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder