Ministerijos teigimu, nuo šiol turistų registracijos kortelėse liks tik būtiniausi asmens duomenys: vardas, pavardė, gimimo data, asmens dokumentą išdavusi šalis bei statistikai reikalingi duomenys apie turisto gyvenamąją šalį, kelionės tikslą ir kitus pagalbinius rodiklius.
Nuspręsta atsisakyti asmens tapatybę patvirtinančio dokumento numerio ir gyvenamosios vietos adreso laukelių. Ministerija mano, kad būtent šių duomenų rinkimas kėlė daugiausiai nepatogumų ir kėlė verslo atstovų nepasitenkinimą.
"Praeitą savaitę buvo priimtas sprendimas supaprastinti, atsižvelgus į verslo nepasitenkinimą ir pasikonsultavus su Vidaus reikalų ministerija. Beje, mes niekada nereikalavome įrašų apie gyvenamąją vietą, svečiui buvo leidžiama pačiam spręsti įrašyti ar ne. Nuo šiol svečio kortelėse nebebus matomi šie du klausimai - svečio namų adresas ir asmens dokumento numeris", - situaciją komentavo VšĮ "Keliauk Lietuvoje" vadovė Olga Gončarova.
"Vakarų ekspresas" ne kartą rašė apie tai, kad nuo sausio Lietuvoje įsigaliojusi nauja turistų registravimo tvarka viešbučiuose ir apgyvendinimo paslaugas teikiančiuose apartamentuose sukėlė tikrą pasipiktinimo audrą. Tiek verslininkai, tiek svečiai piktinosi, jų nuomone, pertekliniu informacijos rinkimu.
Ypač verslininkus piktino tai, kad nuo naujų metų jie per 24 valandas į skaitmeninę Nacionalinę turizmo informacinę sistemą (NTIS) privalo pateikti ne tik svečio vardą bei pavardę, bet ir valstybę, kurioje išduotas asmens tapatybę patvirtinantis dokumentas, dokumento numerį, gatvės, kurioje gyvena svečias pavadinimą ir kitus duomenis.
Viešbučiai su nerimu laukia šiltojo sezono, kuomet į įstaigas ims plūsti turistų grupės. Apgyvendinimo sektoriaus atstovai įsitikinę, kad vasarą kils dar daugiau konfliktų, o naujoji registracijos tvarka, anot jų, labiau panaši ne į statistikos rinkimą, bet į gudriai užmaskuotą žmonių sekimo sistemą.
Nuo sausio duomenys yra renkami privaloma tvarka, o atsisakius juos pateikti įstaiga turi teisę nepriimti svečio. Su tokiomis konfliktiškomis situacijomis viešbučiai susidūrė jau pirmosiomis naujos tvarkos dienomis. Svečiai atsisako teikti asmeninius duomenis, viešbučiai praranda klientus.
Šios naujovės pagrindinis tikslas buvo surinkti duomenis realiuoju laiku ir išsiaiškinti turizmo srautus Lietuvoje. Nes, esą, iki šiol statistika turizmo sektoriuje Lietuvoje buvo renkama chaotiškai ir buvo netiksli.
Įsigaliojus pokyčiams, apartamentų ir viešbučių verslo atstovai planavo kreiptis į naujos kadencijos Seimą ir prašyti tvarką supaprastinti.
Rašyti komentarą