Nesėkmės statant mažą objektą atskleidė problemų
(1)Po daugiau nei 10 metų trukusių diskusijų Klaipėdos savivaldybė ryžosi įrengti žvejams žuvų iškrovimo vietą mieste. Juo labiau kad tam gauta europinių pinigų. Apie 90 proc. šio projekto vertės turėtų kompensuoti Nacionalinė mokėjimo agentūra. Jį įgyvendinti pavesta BĮ „Klaipėdos paplūdimiai“. Darbai pradėti pernai, šiemet iki metų vidurio turi būti baigti.
Ateityje gal pavyks įgyvendinti ir kitą idėją: toje vietoje tam tikru metu prie laikinų prekystalių žvejai pardavinės ką tik sugautas žuvis. Tačiau šiuo metu ten yra automobilių parkingo vieta.
Specifinė vieta
Projektą sudaro trys pontonai, sujungti į vieną platformą, kad reikalui esant būtų galima transportuoti. Ant jų pastatyta žvejų pageidauta persirengimo kabina. Kaip tik ji nevadinama klaipėdiečių. Už tą pontoną kartu su nameliu, su jo tvirtinimu prie kranto sumokėta 33 tūkst. eurų. Darbai buvo baigti prieš Naujuosius metus. Rangovui išsakyta nemažai pastabų, kai kuriuos trūkumus jis pašalino.
Bet šiemet pontonai išsiskyrė, kabina apsidaužė į krantinę. Statinys neatlaikė gamtos išdaigų.
„Ta vieta yra labai specifinė. Jeigu pučia šiaurės vakarų ar vakarų vėjas, būtent ten, prie Pilies tilto, atsiranda nemenkas bangavimas. Jis kaip reikiant ir daužė tuos pontonus, todėl lūžo jų jungtis. Taip sakant, atsirado gera proga išbandyti prieplaukos tvirtumą ekstremaliomis sąlygoms. Paaiškėjo, kad būtina pontonus papildomai sutvirtinti“, - „Vakarų ekspresui“ aiškino „Klaipėdos paplūdimių“ vadovas Olegas Mariničius.
Kadangi pontonas turi garantiją, buvo kreiptasi į rangovą. Šis patikino, kad kuo skubiau viskas bus sutvarkyta. Beje, konkurso sąlygose buvo nurodyta, kad visa ta konstrukcija turi būti atspari smūgiams, ledonešiui ir t. t.
Ilgai ieškota rangovų
Be to, prie to pontono su nameliu ant krantinės, įrengus pamatą, prie kurio bus atvesta elektra, turės būti pastatytas kranas. Beje, jis jau yra nupirktas.
Iš pradžių galvota rinkti vieną rangovą, kuris pastatys pontonus, nupirks kraną, įrengs pamatą, prijungs elektrą. Tačiau tokio neatsirado. Galimas daiktas, situaciją apsunkino tai, kad darbai vykdomi beveik senamiestyje. Rangovų manymu, viskas čia sudėtingiau, nes reikia daugiau įvairių derinimų.
Kita vertus, su krantinės konstrukcija susiję dalykai gana sudėtingi. „Kranas turi būti statomas ant pamato. Jį statant reikia kasti gilyn krantinėje, bet nepažeisti jos tvirtumo. Be to, pasirodo, tam reikia geologinių tyrimų, teko ir už juos mokėti“, - pasakojo O. Mariničius.
Taigi rangovai buvo renkami atskiroms projekto dalims: pontonui, betoniniam pamatui įrengti ir dar atskirai elektrai prijungti, kranui pirkti. Konkursas buvo skelbiamas gal bent 10 kartų. Visi rangovai vietiniai.
Keičia fenderius
"Kol mums nebuvo pavesta patikėjimo teise valdyti ir prižiūrėti tuos 14 metrų krantinės, prie kurių stovi pontonas su nameliu, ir tuos likusius 200 metrų krantinės, kuriuos Klaipėdos valstybinė jūrų uosto direkcija perdavė Savivaldybei, nesigilinome į čia iškylančias problemas.
Pasirodo, tam, jog laivai ten galėtų saugiai stovėti, būtina iš esmės keisti švartavimo įrangą, t. y. fenderius. Mums skundžiasi pramoginių laivų atstovai, kad dabartiniai fenderiai tik kelia problemų.
Tų 14 metrų krantinės švartavimo įrangą jau pradėjome tobulinti: pritvirtinome papildomus vertikalius fenderius, kad tas namelis ant pontonų visada, net pasikeitus vandens lygiui, atsimuštų į juos. Visi kiti dalykai, kaip parodė mūsų praktika, nelabai padeda. Taigi savo jėgomis tobulinome šitą krantinę. Paskui tai padarysime ir prie kitų krantinių, kurias mums pavesta prižiūrėti", - sakė O. Mariničius.
Rašyti komentarą