Nori pabūti studentu – iškeisk pamoką į paskaitą
Nori pabūti studentu – iškeisk pamoką į paskaitą

Jau trečius metus Klaipėdos Baltijos gimnazijos mokiniai džiaugiasi galimybe ugdyti savo kompetencijas dalyvaudami Klaipėdos universiteto organizuojamame projekte „Iškeisk pamoką į paskaitą“.

https://www.ve.lt/uploads/img/banners/srtfondas.gif

Psichologė G. Antipova su I-IV kl. mokinių grupe liko sužavėti KU doc.dr. Algirdo Giedraičio paskaita „Kaip išsiderėti sau geriausias sąlygas?“, kurioje mokiniai sužinojo, kas yra grafologijos mokslas. Teko atlikti ir praktinį darbą, prieš tai nusiuntus dėstytojui paanalizuoti savo parašą, kuris, beje, apie kiekvieną žmogų atskleidžia svarbiausias asmenines savybes. Dėstytojas papasakojo įdomų faktą, kad vienas gražiausių ir tiksliausių parašų iš Lietuvos žymių žmonių yra prezidento Valdo Adamkaus. Viena iš įdomiausių temų mokiniams buvo apie žmonių kūno kalbą derybose. Dėstytojas A. Giedraitis parodė kelis pavyzdžius, kuriuos derybų metu naudoja visame pasaulyje gerai žinomi politiniai veikėjai. Įsimintiniausias pavyzdys - atversti delnai, tai rodo žmogaus sąžiningus ketinimus. Pasak vieno iš mokinių, „tai, ką sužinojau paskaitos metu, buvo naudinga ir naujomis žiniomis galėjau pasidalinti su šeimos nariais ir draugais“.

IIi1 kl.mokinių, dalyvavusių paskaitoje ,,Kaip tapti savo srities profesionalu“ teigimu, ši paskaita privertė susimąstyti apie ateitį ir būsimą profesinį kelią. Gimnazistams buvo akcentuota, kad jaunam žmogui visų pirma reikia įvardyti savo talentą ir į tai koncentruotis renkantis profesiją. Labai svarbu kalbėtis tokia tema ir užduoti sau klausimą: ką aš galiu? Ši paskaita dar karta priminė jaunajai kartai, kad visada reikia siekti savo svajonių. Anot kalbintos gimnazistės, „iki šiol buvau labai sutrikusi, atrodė, jog nieko nemoku, bet dėstytoja padėjo suprasti, kur mano talentas.“ Mokiniams labai patiko doc. dr. V. Valiulės patarimai, kad reikia vengti žodžių – „nežinau, negaliu, tai tik hobis.“ „Labai maloni ir protinga dėstytoja, pozityvi savo srities profesionalė, mokanti įkvėpti, pasiūlė savo pagalbą ir konsultacijas, jei reikia patarimo,“ – antrino dar viena gimnazistė.

Tokių užsiėmimų nauda neabejoja ir gimnazijos direktoriaus pavaduotoja ugdymui I. Daukšienė, kuri su universitetinės inžinerinės klasės (IIi1) gimnazistais dalyvavo paskaitoje „Virtualioji inžinerija ir vaizdų atpažinimo metodai su National Instruments įrankiais“. Šio užsiėmimo metu lekt. Ž. Lukošius pasakojo apie šiuolaikinę inžineriją ir programavimą, supažindino su moderniausiais programavimo įrankiais bei studentų veikla. Mokiniams buvo įdomu palyginti paskaitos ir pamokos skirtumus, įsijausti į studento rolę.

Pamoką į paskaitą iškeitė ir dar vienos universitetinės inžinerinė klasės (IIi2) mokiniai kartu su anglų k. mokytoja K. Jociene dalyvaudami užsiėmime „Kaip suprasti ir ugdyti komunikacines kompetencijas“. Susitikimo pradžioje doc. dr. R. Viederytė įspėjo, kad informacija nėra supaprastinta ar pritaikyta moksleiviams, o yra tokia pat kaip ir studentams, kad gimnazistai galėtų pajusti paskaitos autentiką.

Po refleksijos apie visas įvykusias veiklas, galime teigti, jog Klaipėdos universiteto organizuojamos pamokos gimnazistams neabejotinai naudingos –į tam tikrus dalykus pažvelgiant kitu kampu plečiasi jaunuolių akiratis, susipažįstama su gimtojo miesto universitetu.

Sidebar placeholder