Tyrimo komitetą inicijavusios Europos Parlamento Žaliųjų/Europos laisvojo aljanso grupės nario Bronio Ropės nuomone, šis komitetas turėtų atsakyti į klausimą, kodėl buvo leista automobilių pramonei apgaudinėti tiek patikros institucijas, tiek vartotojus.
"Tyrimo metu Europos Komisija privalės paaiškinti, kodėl nesiėmė jokių veiksmų, nors jau kelerius metus žinojo apie automobilių gamintojų manipuliacijas, kuriomis siekta išvengti Europos Sąjungoje priimtų taršos normų. Ne mažiau svarbus klausimas - ar valstybės narės nebandė nuslėpti apgaulės", - sako jis.
Anot Žaliųjų/Europos laisvojo aljanso grupės koprezidentės Rebekos Harms, sprendimas įsteigti komitetą taps reikšmingu žingsniu parodant, kad skandalas yra tinkamai tiriamas Europos Sąjungos lygiu.
"Praėjus beveik trims mėnesiams, kai pirmą kartą pasirodė ir toliau kartojosi informacija, kad "Volkswagen" ir kiti gamintojai naudojo programinės įrangos prietaisus, siekdami apgauti taršos patikrą, ES atsakas išliko nežymus. Pateikus įrodymus, jos Europos Komisija taip pat buvo įtraukta į skandalą, buvo labai svarbu, kad Europos Parlamentas prisiimtų atsakomybę ištirti pasirodžiusią informaciją ir numatyti galimas pasekmes. Mes užtikrinsime, kad tyrimų komitetas vykdytų išsamų tyrimą ir pateiktų rekomendacijas, kaip ES turi elgtis ateityje", - sako R. Harms.
Tyrimų komitetą nuspręsta įsteigti po to, kai Europos Parlamento Žaliųjų grupė surinko 259 parlamentarų parašus po šiuo siūlymu. Pagal taisykles, tokį siūlymą patiekti Europos Parlamento politinių grupių prezidentų konferencijai galima ir turint 188 parašus. Toks didelis parlamentarų palaikymas rodo, kad politinės valios pakaks automobilių taršos skandalo temą nagrinėti iš esmės.
Rašyti komentarą