Čekiškas autobusas "Tedom C12 G" keleivius jau važinėjo Vilniuje, o į uostamiestį atvyks iš Šiaulių.
Pasak "Klaipėdos autobusų parko" vadovės Jelizavetos Daugininkienės, gamintojai šį autobusą uostamiestyje leis bandyti apie savaitę.
Vilniuje šį autobusą išbandę vežėjai tvirtino, jog jis paliko gerą įspūdį. Sostinės vežėjai "Tedom" buvo bandę ir prieš porą metų. Tada jis pasirodė itin triukšmingas, o dabar čekai šį trūkumą jau yra pašalinę.
Suspaustomis gamtinėmis dujomis varomi autobusai laikomi ateities transportu. Dėl itin mažo išmetamų teršalų lygio prioritetą jiems teikia daugelio pasaulio miestų vadovai bei vežėjai. "Tedom C12 G", be suspaustų gamtinių dujų, gali naudoti ir biodujas, kurios yra atsinaujinantis energijos šaltinis.
Spalio pradžioje "Klaipėdos autobusų parkas" bandė ir firmos "Solaris" autobusą, atkeliavusį iš Lenkijos. Jis keleivius įvairiais maršrutais vežiojo savaitę. Rugpjūtį uostamiesčio keleivius savaitę vežiojo naujas bandomasis gamtinėmis dujomis varomas prancūziškas "Iveco" firmos autobusas. Dar prieš tai buvo išbandytas iš Čekijos atvežtas "Irisbus Crossway LE".
Šias transporto priemones gamintojai siūlo išbandyti nemokamai žinodami, jog didiesiems Lietuvos miestams ketinama pirkti ekologiškų keleivinio transporto priemonių. Numatoma, kad Europos Sąjunga padengtų 85 proc. autobusų parko atnaujinimo projektų vertės. Klaipėdos savivaldybė turėtų kofinansuoti 15 proc. - tai siektų iki 2 mln. Lt. Viso projekto vertė būtų 14-17 mln. Lt.
"Pildome paraiškas, - sakė J. Daugininkienė. - Norėtume 20 naujų dujinių autobusų - turime gerą kompresorių, puikias sąlygas tokiems autobusams aptarnauti."
J. Daugininkienė tikisi, jog 2012-aisiais, o gal net ir ateinančių metų pabaigoje Klaipėda jau galės džiaugtis naujais autobusais.
Rašyti komentarą