Tuo įsitikino klaipėdietis Mindaugas Simonavičius, kurio šeimai užpraėjusią savaitę prireikė taksi paslaugų.
"Perskambinęs beveik visas Klaipėdos taksi įmones ir paklausęs del vaikiškos kėdutės iš operatorių gavau neigiamus atsakymus.
Manyčiau, kad tai yra didelė problema. Greičiausiai ne pirmas gi susidūriau su šia situacija. Taksistai galėtų nediskutuoti, kad tai neįmanoma ar sunku įgyvendinti - juk kituose miestuose ši "paslauga" (ar būtinybė) yra galima", - "Autosalonui" pasiskundė jis.
Turi nedaugelis
"Tikrai yra dalis tėvų, kurie teiraujasi, ar turime vaikams vežti skirtų kėdučių, ir pagal tai renkasi vežėją. Kūdikius, maždaug iki pusės metų amžiaus, auginantys tėvai dažniausiai turi specialias nešiojamas kėdutes, todėl jiems tas klausimas nėra aktualus.
Bet didesnė problema, kuomet vaikas yra didesnis, maždaug nuo metų amžiaus - tokių kėdučių taksistai tikrai nesivežioja.
Tiesa, kai kurie turi vadinamuosius paaukštinimus - pasostes, leidžiančias teisingai prisegti vaiką automobilio saugos diržais, bet tokių firmų bent pas mus mieste tikrai yra mažuma", - dienraščiui patvirtino klaipėdietis taksi vairuotojas Edgaras.
Išimčių nėra
Vidmantas Pumputis, Susisiekimo ministerijos Saugaus eismo skyriaus vedėjas, teigia, kad išimčių taksi vairuotojams KET nenumato.
"Vaikai privalo būti vežami taip, kaip reikalauja eismo taisyklės, ir nesvarbu, ar tai - nuosavas šeimos, ar taksi automobilis. Reikalavimų nesilaikantys vairuotojai privalo atsakyti už taisyklių pažeidimą, taksistai - tarp jų", - tvirtina jis.
V. Pumpučio teigimu, šiuo požiūriu Vilniuje padėtis yra nebloga.
"Maždaug prieš metus asmeniškai tuo domėjausi, kėdutes arba pasostes turėjo tikrai nemažai firmų", - tikino vedėjas.
Įvaizdžio klausimas
"Nežinau, iš kur tokie duomenys, kad Vilniuje kėdutes turi dauguma vežėjų. Tikrai netiesa, kėdutes turi - geriausiu atveju - trečdalis firmų. O kiek dar yra pavienių taksistų, kurie apie tai net negalvoja", - teigia Ričardas Kriukovas, Taksi paslaugų teikėjų asociacijos prezidentas ir įmonės "Standart taksi" vadovas.
Jo teigimu, vaikiškos kėdutės yra kiekvienos firmos įvaizdžio, o ne vairuotojo, klausimas. Tačiau esą būtų gerai, kad tuo pasirūpintų ir tėvai, ne tik vežėjai.
"Teoriškai eismo taisyklės neleidžia vežti tam tikro ūgio vaikų ne specialiose kėdutėse, ir kaltas, aišku, būtų vairuotojas, tačiau iš anksto tuo pasidomi ne visi keleiviai, važiuojantys su vaikais - apie tai, ar kviečiamoje mašinoje bus kėdutė, teiraujasi ne visi tėvai. Mes savo ruožtu tokią paslaugą teikti pasiruošę, ir ji papildomai nekainuoja", - aiškino R. Kriukovas.
Laukia tėvų norų
Jam pritaria ir Klaipėdoje veikiančios vienos seniausių firmų - "Autopunkto taksi" - bendraturtis Eduardas Gracholskis.
"Pasiūlysime taksi su pasoste vaikams, jei tik reikės, tačiau reikėtų, kad ir patys tėvai praneštų besiruošiantys važiuoti su vaiku ar vaikais. Yra buvę atvejų, kai ir trijų kėdučių reikėjo, tačiau apskritai keleivių, kurie iš anksto domėtųsi, ar taksi automobilyje bus jų vaikams vežti laikantis taisyklių reikalinga įranga, yra labai nedaug", - sako jis.
Jis nesutinka su minėto klaipėdiečio teiginiu, kad Klaipėdoje vaikų kėdutėse neveža nė viena taksi firma.
"Vien mūsų įmonėje yra keli mersedesai, kuriuose yra jau gamyklose sumontuotos iš galinių sėdynių išsitraukiančios pasostės. Negalime būti pasiruošę absoliučiai visiems atvejams, pavyzdžiui, vežti dviračius ar tempti priekabas, bet vairuotojai, jei reikia, vienas iš kito susiorganizuoja ir didžiąsias vaikiškas kėdutes. Kad klientas skambintų ir negautų tokios paslaugos, tikrai nėra buvę", - aiškino vežėjų atstovas.
Nuo pavasario vaikams skirtas pasostes vežiojasi ir firmos "Voucher Bank Taksi" vairuotojai.
"Tokia įranga - visada mūsų bagažinėse. Nusprendėme teikti tokias paslaugas, nes manome, kad šeimoms tai patogu, be to, laikomasi eismo taisyklių, yra saugiau. Manau, jei paklausa didės, kitos firmos irgi teiks tokią paslaugą, nors tam tikra prasme tai yra išlaidos - kėdutės juk kainuoja", - teigia minėtos įmonės direktorius Michailas Zbarazskis (Michail Zbarazskij).
O kaip autobusiukuose?
Vis dėlto vežėjai neslepia, kad visavertės vaikiškos kėdutės, o ir paprastos pasostės, jiems yra galvos skausmas.
"Pati kėdutė nėra didelė investicija. Tačiau kad jos atsirastų kiekviename automobilyje, yra nerealu - jos užima papildomą vietą, bagažinėje taip pat reikia laisvos vietos - keleivių daiktams, lagaminams. Todėl kai reikia, vairuotojas važiuoja į biurą ir paima tą kėdutę, o tai nėra patogu - deginamas ir kuras, gaištamas laikas", - teigia R. Kriukovas.
Tuo metu E. Gracholskis pastebi, kad vaikų vežimo srityje nusižengia ne tik taksistai, nepasodinę mažųjų keleivių į jiems skirtas kėdutes.
"Įdomu, kaip būtų, jei kas patikrintų geltonuosius mokyklinius autobusiukus - ar ten yra tos kėdutės (juk vežami ir mažesni nei 135 cm ūgio vaikai), ar saugos diržai nureguliuoti tinkamame aukštyje, kad nepasmaugtų vaiko?" - pastebi taksi firmos bendraturtis.
Kelių eismo taisyklės
Punktas Nr. 204. Žemesni kaip 135 cm ūgio vaikai lengvuoju ar krovininiu automobiliu vežami tik specialiose jų ūgiui ir svoriui pritaikytose atitinkamos grupės sėdynėse:
204.1. 0 grupė skirta vaikams, kurie sveria mažiau kaip 10 kg
204.2. 0+ grupė skirta vaikams, kurie sveria mažiau kaip 13 kg
204.3. I grupė skirta vaikams, kurie sveria nuo 9 iki 18 kg
204.4. II grupė skirta vaikams, kurie sveria nuo 15 iki 25 kg
204.5. III grupė skirta vaikams, kurie sveria nuo 22 iki 36 kg.
Rašyti komentarą