Veidrodėli, pasakyk, kas pasaulyje brangiausias...

Veidrodėli, pasakyk, kas pasaulyje brangiausias...

Turbūt niekam nebus siurprizas tai, kad JAV technologijų gigantai "Google", "Apple", "Microsoft", "Amazon" ir "Facebook" yra penki brangiausi prekių ženklai pasaulyje, skelbiama tyrimų bendrovių WPP ir "Kantar Millar Brown" sudaromame reitinge "BrandZ Global Top 100". O kokias vietas jame užėmė automobilių markės?

"Automobilinėje" šio reitingo dalyje siurprizų irgi nėra - lyderis nesikeičia jau antrus metus iš eilės. Kaip ir pernai, taip ir šiemet vertingiausias prekės ženklas tarp automobilių gamintojų priklauso "Toyota" markei.

Tiesa, japonų kompanijos vertė per metus nukrito 3 procentais - nuo 29,501 iki 28,660 mlrd. dolerių, ir tai bendrame "BrandZ Global Top 100" reitinge "Toyota" vardą nusmukdė iš 28-os į 30-ą vietą.

Reitingo sudarytojai pripažįsta, kad "Toyota" markė turi didelį pirkėjų palaikymą. "Nepaisant modelių atšaukimo problemų, vartotojai sako: "Apie ką čia jūs, su mano automobiliu viskas gerai", - vaizdžiai paaiškino Piteris Volšas (Peter Walshe), "Global BrandZ" vadovas.

Beje, per visus 12 šio reitingo sudarymo metų "Toyota" 1-ą vietą tarp automobilių markių užėmė net 10 kartų.

Antrąją vietą tarp automobilių gamintojų šiemet užėmusi BMW markė paaugo daugiau nei japonų prekės ženklas - maždaug 8 proc. Labiausiai, net 32 proc., per metus išaugo JAV elektromobilių gamintojos "Tesla" vertė.

"Tesla" prekės ženklo istorija įdomi - jis siūlo ne tik automobilius, bet ir ateities viziją, todėl jį palankiai vertina ne tik "Tesla" modelių savininkai. Buvo tik du panašūs prekės ženklai, taip teigiamai vertinti dar prieš masinio vartojimo pradžią - "Apple" ir "Facebook", - pastebėjo P. Volšas.

Be "Tesla", pabrango ir į "automobilinį" dešimtuką prasibrovusios "Land Rover" (+17 proc.) bei "Porsche" (+ 16 proc.) markės. Tiesa, į bendrą "BrandZ Global Top 100" jos taip ir nepateko - kaip ir "Tesla".

Kam dar iš mašinų gamintojų prekių ženklų pavyko prasibrauti į šimtuką? Amžinajam BMW priešui "Mercedes-Benz" (40 vieta, +4 proc. palyginti su praėjusiais metais), "Ford" (83 vieta, 0 proc.), "Honda" (91 vieta, -8 proc.) bei "Nissan" (100 vieta, -1 proc.).

Bendra brangiausių dešimties "ratuotų" prekės ženklų vertė siekia 139,2 mlrd. dolerių. Tai - maždaug tiek, kiek kainuoja vienas "Amazon" prekės ženklas.

Šių metų "BrandZ Global Top 100" reitinge pirmą vietą toliau išsaugo "Google" - kompanijos prekių ženklas vertinamas 245 mlrd. dolerių. Minėtoji "Amazon" šoktelėjo pora vietų ir pakilo į ketvirtąją poziciją. Kompanijos prekių ženklo vertė kilo 40,3 mlrd. dolerių ir pasiekė bendrą 139,286 mlrd. vertę.

Be šių dviejų, tarp penkių brangiausių pasaulyje prekių ženklų dar yra "Apple" (2 vieta, vertė - 234,671 mlrd. dolerių), "Microsoft" (3 vieta, 143,222 mlrd. dolerių) ir "Facebook" (5 vieta, 129,800 mlrd. dolerių). Visų jų vertė per metus taip pat išaugo.

O į dešimtuką taip pat patenka AT&T, "Visa", "Tencent", IBM ir "McDonald's" prekių ženklai.

Tyrimas taip pat atskleidė, kad sparčiausiai augantis prekių ženklas pasaulyje pastaraisiais metais buvo "Adidas" - sporto reikmenų kompanijos vertė augo 58 proc., iki 8,3 mlrd. JAV dolerių.

Brangiausių prekės ženklų sąrašą WPP ir "Kantar Millar Brown" sudarinėja jau 12 metų. Bendrovės jų vertę skaičiuoja apklausdamos daugiau nei 3 mln. vartotojų apie tūkstančius įvairių prekių ženklų bei, remdamosi "Bloomberg" ir "Kantar Worldpanel" duomenimis, atsižvelgia į bendrovių finansinius rezultatus ir perspektyvas.

INFORMACIJA

Brangiausi automobilių prekės ženklai pagal "Kantar Millward Brown"

Vertė doleriais (skliausteliuose - vertės pokytis per metus), vieta bendrame "Top 100" reitinge

1. "Toyota" 28,7 mlrd. (-3%), 30

2. BMW 24,6 mlrd. (-8%), 35

3. "Mercedes-Benz" 23,5 mlrd. (+4%), 40

4. "Ford" 13,1 mlrd. (0%), 83

5. "Honda" 12,2 mlrd. (-8%), 91

6. "Nissan" 11,3 mlrd. (-1%), 100

7. "Audi" 9,4 mlrd. (-1%), *

8. "Tesla" 5,9 mlrd. (+32%) *

9. "Land Rover" 5,5 mlrd. (+17%) *

10. "Porsche" 5,1 mlrd. (+16%) *

(*) Nepateko į "Top 100"

Skaitomiausi portalai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder