Dar neišaugome iš vaikiškų triusikėlių

Dar neišaugome iš vaikiškų triusikėlių

Valstybinis turizmo departamentas paskelbė naujieną. Nuo šiol būsime nedrąsūs. Prekės ženklas „Lietuva - drąsi šalis“ atšaukiamas. Nuo šiol vadovausimės kitokia koncepcija.

Parafrazavus Turizmo departamento vadovę Jurgitą Kazlauskienę, pažadėsime turistams nepakartojamų potyrių. Vieni patirs laimę pavalgyti. Kiti - gėrėsis neplastikine architektūra ir natūraliųjų mūsų šypsenų bei žalių plotų grožybėmis. Laigys po jas, o mes šypsosimės. Ne visada su implantais, bet visi neplastikiniai. Nes čia, anot naujosios turizmo koncepcijos rengėjų, vertinami tikri dalykai.

O tikras dalykas tas, kad už naujojo prekės ženklo koncepciją užmokėta 40 tūkst. eurų. Kaip iškart įspėja kūrėjai, pinigai gauti iš ES fondų projektinių lėšų. Esą Lietuvai šis prekės ženklas nieko nekainavo. Tad kyla klausimas. Netgi istorinis. Žadantis nepakartojamą potyrį. Ar Lietuvos valstybinis turizmo departamentas, nepasitaręs su Dalia Grybauskaite ir Linu Linkevičiumi, išstojo iš ES pirmasis? Įkvėpė giliai oro ir įvykdė „turismexit“. Nes keistai nukalba, kad iš ES fondų gauti eurai nėra ir Lietuvos pinigai. Gal mes ne euro zonoje? Ne bendroje eurų cirkuliacijoje? Gal nuo Europos centrinio banko atskilę? Jei kažkam euro zonoje duodami eurai, tai jie paimami ir iš Lietuvos.

Bet tuo nepakartojami potyriai nesibaigia. Žiūrime į logotipą. Kurio vizualinė ašis, anot J.Kazlauskienės, mėtų atspalvio pašto ženklo simbolis. Nes, kaip teigia J.Kazlauskienė, pašto ženklas asocijuojasi su tuo, kas tikra. Nejaugi? Kertu lažybų, kad 99 proc. žmonių pašto ženklas asocijuojasi ne su tuo, kas tikra, bet su paštu, paštininke ir pašto dėžute laiptinėje. Ir vėl ištraukė! Ir vėl neįdėjo! Ir vėl dėžutės spynelė sulaužyta! O likusiam 1 proc. toks ženklas asocijuojasi su filatelija. Vėlgi jokio tikrumo, ar kitas filatelistas nepasiūlys ženklo-klastotės. Tai kaip logotipe įžvelgti, kas tikra? Matyt, į Lietuvą ketina atvykti ypatingi turistai. Spinozos, diogenai. Sugebantys net adatoje ar šaukšte įžiūrėti gilesnes potekstes. Bet arabams turistams mėtų atspalvis veikiau asocijuosis su mėtų arbata. Tingiai gurkšnojama Tuniso ar Maroko baruose. O kai vienas pašto ženkliukas dar žada skaniai pamaitinti, tai ko nebėgti iš Afrikos? Tik pirmyn į Lietuvą. Ten ir mėtų arbatos įpils. Tik logotipe neparašyta, ar saldinta.

Dinamiškas logotipo šriftas, kuris turi asocijuotis su augančiomis medžių šakomis, lietuviams veikiau asocijuojasi, kaip mes dinamiškai emigruojame. Savo giminių šaknimis apraizgome norvegijas, airijas. Bėgame nuo valdininkijos marazmo ir ES pinigų kaulijimo kvailystėms. Ir nieko nuostabaus. Jei čia, Lietuvoje, turizmo koncepcijos kuriamos už 40 tūkst. eurų. Veikiau net ne koncepcijos, bet pašto ženkliukai. Negi Turizmo departamento galvos, patogiai susėdusios, negalėjo sugalvoti panašios koncepcijos per pusdienį? Be jokių konkursų? Nes nieko naujo. Visos šalys siūlo turistams ragauti valgių ir gėrėtis gamta. Vienintelis originalumas - kad filosofiškai įžvelgė pašto ženklo asociaciją su tuo, kas tikra. O kas iš tikrųjų šioje istorijoje tikra? Ogi pinigų įsisavinimas. Nes buvo atsiskaitoma ne logotipais.

Nikolajus MEDVEDEVAS, Signataras:

Mes norime, kad Lietuvą lankytų kuo daugiau turistų. Ko reikia pirmiausia? Reikia paruošti turistams patrauklią aplinką - sutvarkyti infrastruktūrą, pasirūpinti, kad jiems būtų jauku, patogu, nustatyti realias ir prieinamas paslaugų kainas. O tada jau vienas iš elementų galėtų būti kažkokia Lietuvos reklama.

Deja, mūsų infrastruktūra, švelniai sakant, prasta. Kainos - atskiras klausimas: man pigiau nuvažiuoti pailsėti į Graikiją nei į Palangą.

Su tokiomis paslaugų kainomis mes turistų nepriviliosime. Lietuvių verslo principas - praturtėti čia ir dabar, o pasaulyje iš pradžių dirbama beveik nuostolingai, kol užsitikrinamas geras vardas, o tada jau galima kelti kainas.

Klausimas, ar tikrai naujos turizmo koncepcijos kūrimas šiuo metu buvo būtent ta sritis, kur reikėjo investuoti pinigus, nors juos ir skyrė ES. Manau, tos investicijos būtų kur kas naudingesnės, jei jos būtų orientuotos būtent į šalies infrastruktūrą.

Visi pinigai, kurie skiriami Lietuvai, turi būti labai protingai naudojami, numatant perspektyvą. Koncepcijos sukūrimas... Nežinau. Manau, ne nuo to pradedame.

Parengta pagal dienraštį „Vakaro žinios“

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder