Pagrindinis dalyvavimo „Cruise Shipping Miami 2012“ tikslas – skatinti kruizinę laivybą į Klaipėdos uostą, pristatant kruizinėms linijoms, kelionių agentūroms ir potencialiems keleiviams Klaipėdos regiono patrauklumą, informuojant juos apie naujas turizmo paslaugas, Klaipėdos uosto infrastruktūrą, uosto rinkliavų nuolaidų kruiziniams laivams sistemą.
Jau beveik 30 metų organizuojama paroda „Cruise Shipping Miami“ šiais metais pritraukė 11 tūkstančių lankytojų ir 900 eksponentų iš daugiau nei 100 šalių. Parodoje metu vykusioje konferencijoje buvo aptariami aktualūs kruizinio verslo klausimai, tarp kurių – kruizinės laivybos dabartis, ateitis bei iššūkiai, aplinkosauga, laivyno atnaujinimas ir plėtra, laivų statyba ir projektavimas, laive teikiamos paslaugos bei technologijos, taip pat keleivių aptarnavimas kruiziniuose terminaluose bei šių terminalų patrauklumas.
Šis renginys išlaiko savo svarbą, kadangi čia atvyksta aukščiausio lygio kruizinių linijų vadovai, svarbiausi pasaulio kruizinės laivybos sektoriaus dalyviai. Jie dalyvauja konferencijose, seminaruose, pristatymuose. Vyksta derybos, pasirašomos sutartys.
Parodoje „Cruise Shipping Miami 2012“ Majamyje (JAV) Lietuvą savo nacionaliniame stende (kurio plotas 18 m2) pristatė šios Klaipėdos miesto, uosto bei kruizinio verslo įmonės: VĮ Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija, VšĮ Klaipėdos turizmo ir kultūros informacijos centras, UAB „Limarko jūrų agentūra“, UAB „Klaipėdos Mėja“, UAB „Krantas Travel“ ir AB „Klaipėdos laivų remontas“.
Klaipėdos uostamiesčio stende Lietuva pristatyta ne tik kaip gintaro ir krepšinio, bet ir kaip išskirtinės pajūrio gamtos šalis. Delegacijos nariai parodos lankytojus supažindino su Klaipėdos turizmo potencialu, ekskursijomis, keleivinės infrastruktūros projektais, rinkliavų nuolaidų sistema.
Klaipėdos uostas parodoje buvo pristatomas kaip labai patraukli vieta atplaukti ir kruizinių laivų keleiviams suteikti galimybę pailsėti gamtoje po gausiai turistų lankomų vietų, tokių kaip Talinas ar Sankt Peterburgas. Buvo teikiama informacija apie siūlomas ekskursijas į Kuršių neriją, aplankant Raganų kalną, Nidos pietuose esančią Parnidžio kopą, kaimo turizmo sodybas, Palangą, Klaipėdos senamiestį. Tarp kitų privalumų akcentuotas neužšąlantis uostas net ir tokiomis šaltomis žiemomis kaip praėjusi žiema bei galimybė rengti ne tik vasaros sezono kruizus, bet ir kalėdinius atplaukimus.
Kaip ir kasmet delegacijos nariai buvo parengę naujų specialiai šiai parodai skirtų leidinių, suvenyrų, lietuviškų tautinių vaišių, buvo išlaikyta graži tradicija parodos lankytojus vaišinti lietuviškais saldumynais – šakočiu bei sausainiais grybukais. Viena iš parodos naujovių – klaipėdiečių organizuota loterija – buvo ypač populiari ir patraukė parodos lankytojų papildomą dėmesį.
Kruizinių linijų atstovams buvo pristatytas naujas Keleivių ir krovinių terminalo projektas, kurio statybas Uosto direkcija pradėjo 2010 m. gruodžio mėn., o planuojama jo eksploatavimo pradžia – 2013 m. I pusmetis.
Klaipėdos delegacijos nariai taip pat susitiko su kelionių agentūrų, kruizinės laivybos asociacijų ir projektų vadovais bei tarptautinės žiniasklaidos atstovais. Uosto direkcijos atstovai dalyvavo Cruise Europe asociacijos (kurios narė Uosto direkcija yra nuo 2001 m.) posėdžiuose ir darbo grupėse.
Daugiau informacijos apie asociaciją www.cruiseeurope.com.
Konferencija
Parodos metu vykusioje konferencijoje Tarptautinių kruizinių linijų asociacija (CLIA) pateikė duomenis, kad per 2011 m. kruiziniais laivais, kaip ir prognozuota per praėjusiais metais vykusią konferenciją, pasinaudojo 16,3 mln. keleivių (palyginti 2010 m. – 15 mln. keleivių), kurių didžioji dalis iš Šiaurės Amerikos. Pasak CLIA atstovų, 2012–2015 metais į 25 naujų kruizinių laivų statybą bus investuota 10 milijardų dolerių suma, o šiais metais kruizinis laivynas pasipildys netgi 14 naujų kruizinių lainerių.
Pasak konferencijos delegatų 2011 metais Baltijos regione stebimas 13,1 proc. kruizinės laivybos prieaugis, o 2012 m. šiame regione prognozuojamas 5,5 proc. kruizų sektoriaus augimas.
Praėjusiais metais aktualiausias buvo 2008–2009 metų ekonominės krizės klausimas, kuri kruiziniam verslui buvo sudėtingiausia iš visų krizių, nes truko ilgiausiai – 18 mėnesių, o šiais metais aktualūs buvo keli klausimai – kruizinio laivo „Costa Concordia“ katastrofos ir arabų pavasario galima įtaka kruizinei laivybai. Žinoma, pasak konferencijoje pasisakiusiųjų, šie veiksniai turės įtakos, kad kruizinių linijų maršrutai bus šiek tiek pakoreguoti. Todėl konferencijoje buvo akcentuojama, kad skiriamas didelis dėmesys ir jau imtasi visų priemonių kruizinių keleivių saugumui užtikrinti ne tik laivuose, bet ir turistams išlipus į krantą.
Kaip ir praėjusiais metais, taip ir šiemet buvo kalbama apie tai, kad Šiaurės, Rytų Europos uostai kruizinėms linijoms renkantis maršrutus, tampa patrauklesni, lyginant su Viduržemio jūros uostais, dėl didesnio saugumo juose faktoriaus.
Konferencijos dalyviai įvardino, kad kruizams populiariausios ir lankomiausios kelionių šalys yra Naujoji Zelandija, Kinija, Brazilija ir Jamaika. Taip pat buvo akcentuota, kad ypač populiarūs tampa upių kruizai bei taip vadinamieji prabangos (luxury) kruizai.
Prisitaikydamos prie ekonominių sunkumų, tokių kaip žymiai išaugusios kuro kainos bei sugriežtinti reikalavimai kuro emisijoms jūroje, sumažėjusi klientų perkamoji galia, kruizinės linijos sumažino bilietų kainas, į siūlomus paslaugų paketus įtraukė papildomų paslaugų, ekskursijų bei pažadėjo nedidinti kainų, siekdamos išlaikyti per krizę naujai atėjusius klientus.
Taip pat konferencijoje buvo aptartas vienas iš rinkodaros metodų, kuris naudojamas kruiziniame versle – klientų atsiliepimų apie suteiktas paslaugas, patirtus įspūdžius publikavimas, jų analizė, pasitelkiant ir socialinius internetinius tinklus Facebook ir YouTube. Kaip žinia, klientai skleidžia nemokamą reklamą, kuri ne visada būna teigiamo pobūdžio.
Lemiamas veiksnys kruizų pramonei yra skirtinga atostogų trukmė skirtingose šalyse. Pvz., JAV atostogoms kasmet skiriama 10 dienų, Japonijoje atostogų trukmė priklauso nuo išdirbto darbo stažo. Pradedant karjerą, atostogoms skiriamos tik 5 dienos, o išdirbus 10 metų – iki 15 dienų. Kruizinių laivų keleiviai skirstomi į dvi grupes, t. y. tuos, kurie išimtinai laiką leidžia laive, naudodamiesi kruiziniuose laivuose teikiamomis paslaugomis bei malonumais, ir tuos, kurie keliaudami papildomai nori šviestis ir aplankyti kuo daugiau turistinių vietų.
Preliminariais duomenimis 2012 metais į Lietuvos uostamiestį atplauks 42 kruiziniai laineriai, t. y. 16 proc. daugiau nei praėjusiais metais, kai Klaipėdą aplankė 36 laivai. Šiais metais planuojama priimti apie 30 tūkst. kruizinių keleivių, o tai bus apie 40 proc. daugiau negu praėjusiais metais, kai Klaipėdos uoste apsilankė 21478 kruiziniai keleiviai. Šiemet uostamiestyje apsilankys 5 didieji laineriai (ilgesni nei 200 m) bei inkarą mūsų pakrantėje pirmą kartą išmes 4 kruiziniai laivai: „Clipper Odyssey“, „Star Flyer“, „Crystal Symphony“ ir „Oriana“.
Rašyti komentarą