Ščecino uostas - trečias pagal dydį Lenkijoje, esantis netoli Vokietijos sienos. Galima sakyti, jį sudaro du uostai: senasis Ščecinas, kuriame dominuoja sausakrūviai kroviniai, konteineriai, ir naujoji Svinouščė, kuri specializuojasi keltų linijų srityje. Abu uostus valdo viena administracija. Šiame Lenkijos uoste buvo trys laivų statyklos, tačiau dėl Europą ištikusios krizės apie 2010 m. visos trys bankrutavo. Ščecino mieste vystoma žuvies, plieno apdirbimo, maisto ir statybinių medžiagų pramonė, veikia vaistų fabrikas "Cefarm", kelios naujos IT sektoriaus bendrovės.
"TT-Line" pasirinko kitą terminalą
UAB Centrinio Klaipėdos terminalo (CKT) generalinis direktorius Karolis Grigalauskas paklaustas, ar terminalas ruošiasi priimti naujos linijos į Lenkiją laivą, atsakė: "Bet koks naujos linijos atėjimas turi būti gerai apskaičiuotas ir įvertintas. Jeigu laivas atplauktų kartą per savaitę, jį švartuoti mūsų terminale būtų galimybė. Prie krantinės mes dar turime vietos. Gal kiek blogesnė padėtis būtų dėl krovinių sandėliavimo vietos. Mūsų terminalo pajėgumas - 5 mln. tonų per metus, pernai perkrovėme daugiau kai 6 mln. t. Jeigu laivai plauktų 3-4 kartus per savaitę, norint aptarnauti tokią liniją mums jau kiltų problemų - trūksta vietos", - sakė K. Grigalauskas.
TRŪKSTA VIETOS. Centrinis Klaipėdos terminalas dar galėtų priimti naują liniją, jeigu jos laivas plauktų kartą per savaitę, jeigu dažniau, reikėtų spręsti tam tikras problemas. Egidijaus JANKAUSKO nuotr.
Galbūt būtų galima daryti prielaidą, kad, ko gero, Vokietijos kompanija "TT-Line" savo linijai Klaipėda-Treleborgas pasirinko Klaipėdos konteinerių terminalą, nes pamatė, kad CKT jos laivams būtų sudėtinga.
Ateityje CKT planuojama plėsti.
Bendrovė įsigijo nedidelius žemės sklypus šalia terminalo, Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija ketina skelbti konkursą dėl rezervinės teritorijos nuomos.
"Unity Line" savo planus atidėjo
Uosto direkcijos rinkodaros ir bendrųjų reikalų direktoriaus Artūro Drungilo teigimu, kadangi kompanijos "TT-Line" laivai į Klaipėdos uostą šiemet pradėjo atplaukti ne vieną kartą per savaitę, o dažniau, visų kitų linijų atstovai, kurie galvojo apie galimą testinį laivo užplaukimą į Klaipėdą, šiuo metu susilaiko. Tarp jų ir Lenkijos valstybinė įmonė "Unity Line", planavusi šiemet vasarį testinius savo laivo atplaukimus. Pasak A. Drungilo, ją ir turėjo omenyje susisiekimo ministras J. Narkevičius kalbėdamas apie linijos į Ščeciną atidarymą.
"Kadangi šiemet sausį į Klaipėdą "TT-Line" laivai pradėjo plaukti ne vieną, o keturis kartus, "Unity Line" savo planus kuriam laikui atidėjo. Bandomajam reisui reikėtų pakeisti plaukiojančio laivo maršrutą, rizikuoti prarasti jo krovinius ir negauti jų Klaipėdoje", - aiškino A. Drungilas.
Kad ir kaip būtų, Svinouščė jau yra sujungta su Klaipėda per Trelebogą, į kurį plaukia keltai iš Lietuvos uosto. "Galime sakyti, kad liniją su Lenkija Vokietijos pasienyje mes turime per Treleborgą. Ją šiandien aptarnauja privati kompanija "TT-Line", - teigė A. Drungilas.
Diskutuojama beveik 20 metų
Ščecino uosto atstovai gana seniai siekia atidaryti keltų liniją į Klaipėdą. Kelionė laivu turėtų trukti 9-10 valandų. Pirmosios konsultacijos šiuo klausimu vyko beveik prieš 20 metų.
YRA VIETOS. Naujos linijos į Lenkiją laivus būtų galima švartuoti buvusiame Jūrų perkėlos terminale. Po to, kaip iš jo išsikraustė AB "DFDS Seaways" keltai į CKT, jame yra vietos. Redakcijos archyvo nuotr.
2003 m. tuometinis susisiekimo ministras Zigmantas Balčytis su Lenkijos infrastruktūros ministru Mareku Polu gvildeno keltų linijos tarp Klaipėdos ir Svinouščės atidarymo aspektus. 2005 m. dar kartą svarstytas lenkų pasiūlymas keltais iš Klaipėdos plaukti į Svinouščės uostą. Ir 2010 m. spalį aptarta keltų linijos Klaipėda-Ščecinas galimybė, ir vėliau ne vieną kartą. Tačiau tokios keltų linijos kaip nėra, taip nėra.
Deramasi dėl linijos į Gdanską
Neseniai per Lietuvos susisiekimo ministro J. Narkevičiaus ir Lenkijos jūrų ūkio ir vidaus vandenų laivybos ministro Marek Grabarczyk dvišalį susitikimą atnaujintos diskusijos dėl keltų linijos Klaipėda-Gdanskas/Gdynė atnaujinimo.
"Lietuvos susisiekimo ministerija dirba toliau bendradarbiaudama su Lenkijos valdžios institucijomis, kad būtų skatinamas keltų linijos į Gdanską atsiradimas. Mano įsitikinimu, linija Klaipėda-Gdanskas turėtų būti veiksminga ir turėtų apkrovą", - sakė A. Drungilas.
Priminsime, kad 2005 m. Klaipėda palaikė trumpalaikį jūrinį ryšį su Lenkija. Laivybos kompanija DFDS, turinti savo infrastruktūrą Gdansko uoste, pusmetį vykdė eksperimentą - kartą per savaitę jos keltas "Kaunas" iš Klaipėdos plaukdavo į Gdanską, tačiau nei žmonių, nei krovinių ši linija nepritraukė ir tų pačių metų rudenį buvo uždaryta.
Vietos linijoms yra
Pasiteiravus, ar vietos naujoms linijoms atsirasti Klaipėdos uoste užtenka, A. Drungilas atsakė: "Taip, užtenka. Kartu su mumis neseniai į Svinouščę buvo nuvykę ir "Klasco", ir CKT atstovai. Kalbėjome apie tai, kad naujos linijos laivas galėtų plaukti į Klaipėdos uostą ir būti švartuojamas pietinėje miesto dalyje, Jūrų perkėlos terminale (buvusioje tarptautinėje jūrų perkėloje), kuriame vietos šiuo metu yra prie 146-151 krantinių. Naujai linijai į Gdanską infrastruktūros problemų Klaipėdos uoste tikrai nėra."
Informacija
Šiemet nuo sausio 27 d. į Klaipėdą iš Treleborgo (Švedija) pradėjo kursuoti Vokietijos kompanijos "TT-Line" ro-pax laivas "Marco Polo". Jis švartuojamas pietinėje uosto dalyje prie UAB Klaipėdos konteinerių terminalo (KKT) naudojamos krantinės. KKT savo naujajam partneriui įrengė šiuolaikišką keltų terminalą su moderniu biuru, keleivių sale ir ro-ro krovinių aikštele.
Rašyti komentarą