Praėjusį penktadienį VšĮ "Klaipėdos keleivinis transportas" (KKT) sulaukė dar 20 klaipėdiečių pasirašyto prašymo. Su jų atstovais susitikęs įstaigos vadovas Gintaras Neniškis patikino, kad bus ieškoma kompromiso, ir, ko gero, sezono metu bus rengiami bent du reisai, kurių maršrutas nusidrieks panašia kaip dabartinė trasa.
"Greitis - nesvarbu"
KKT buvo paskelbusi konkursą trims maršrutams: 40-ajam (Smiltelės g.-Dituva), 41-ajam (Autobusų stotis-Dituva) ir 42-ajam (Smiltelės g.-Vaiteliai-SB "Rasa"). Du maršrutai nuo dabartinių beveik nesiskirs, tačiau 41-asis bus "ištiesintas" - jo autobusai nebevažiuos per miesto centrą, o į Dituvą veš Mokyklos gatve ir Šilutės plentu. Esą siekiama sutaupyti ne kilometražą, nes autobusai važiuos kur kas dažniau nei dabar, o laiką, kurį tuščias autobusas švaisto važinėdamas centrinėmis gatvėmis. Transportininkai teigia norintys sukurti kuo greitesnį ir efektyvesnį maršrutą, galintį tapti realia alternatyva asmeniniam transportui, "kad dituviškiai juo galėtų greitai ir patogiai nuvažiuoti ir į darbus Klaipėdoje, ir į mokslus".
Dėl pastarosios korekcijos "Vakarų ekspresui" jau skundėsi S. Šimkaus ir Bokštų gatvėse gyvenančios senjorės Angelė bei Valerija. Anot jų, į autobusus Liepų ir Sausios 15-osios gatvių stotelėse lipa "labai daug žmonių". Tad viena moteris žadėjo net piketus, o kita - rinkti parašus, kuriais žmonės išreikštų savo nepasitenkinimą tokia reforma. Vėliau redakcijai kiti trys senjorai atnešė kreipimąsi į G. Neniškį, pasirašytą 24 klaipėdiečių, prašančių palikti bent du reisus, kurių metu autobusai į Dituvą važiuotų per centrą. Daugiausiai iš šį pareiškimą savo parašais patvirtinusių klaipėdiečių nurodė gyvenantys Sausio 15-osios, Rumpiškės gatvėse bei Taikos prospekte. Taip pat pasirašė po vieną Tiltų, Jaunystės, Baltijos pr. gyventoją.
Penktadienį redakcija vėl sulaukė Bokštų gatvėje gyvenančios ponios Valerijos, kuri jau atnešė prašymą G. Neniškiui ir Savivaldybės administracijos Transporto skyriaus vedėjui Rimantui Mockui, pasirašytą 20-ies žmonių, gyvenančių Bokštų, Herkaus Manto, Danės, Liepų, Karklų, Puodžių, J. Zauerveino ir keletame kitų gatvių.
"Mes, Klaipėdos senamiesčio gyventojai, turintys sodus Dituvoje, prašome nepanaikinti šiuo metu egzistuojančio maršruto Autobusų stotis-Dituva, kuris vyksta per Klaipėdos senamiestį, sustodamas stotelėse prie Savivaldybės, Sausio 15-osios g. Dauguma vykstančių šiuo maršrutu yra senyvo amžiaus žmonės, kuriems sunku daug vaikščioti, nepatogu vykti į Dituvos sodus su keliais persėdimais. Šiose stotelėse keleivių būna daug, iki Sausio 15-osios g. sustojimo autobusai jau būna pilni, o sezono metu - perpildyti. Atnaujintas maršrutas į Dituvos sodus turi būti ne greitesnis, bet orientuotas į keleivių poreikius. Mes norime važiuoti saugiai ir patogiai. Svarbiausia ne greitis, o patogumas", - rašoma prašyme.
Nuspręs sausį
Su šešiais paskutinį prašymą pasirašiusių klaipėdiečių atstovais penktadienį susitikęs G. Neniškis tikino, kad bus ieškomas kompromisas.
"Ieškosime sprendimų. Realiausia, kad sezono metu rengtume du tokius reisus - vieną ryte, o kitą vakare. Tačiau jie vyktų ne rytinio ir vakarinio piko metu, kai keleiviams svarbiausia greitai nuvažiuoti į darbus ar mokslo įstaigas ar grįžti namo", - sakė G. Neniškis.
Pasak jo, visus skaičiavimus planuojama atlikti jau sausį, nes tęsiantis konkursinėms procedūroms darosi aišku, jog konkursą laimėjęs vežėjas, ko gero, pradės dirbti tik nuo kovo.
Pasak susitikime su KKT vadovu dalyvavusios senjorės Valerijos, dviejų tokių reisų norima ir žiemą, tačiau jei jie būtų rengiami tik sezono metu, tai esą būtų geriau negu nieko.
Informacija
Iki šiol į Dituvą ir Vaitelius veža dvi įmonės - uostamiesčio Savivaldybės valdomas Klaipėdos autobusų parkas (KAP) ir "Sodų autobusai".
Pasiūlymus paskelbtam konkursui pateikė trys bendrovės - "Vlasava" ir KAP bei "Sodų autobusai". Kiekviena iš jų turėjo pateikti trumpų ir pailgintų autobusų įkainius. Abiem atvejais mažiausią kainą pasiūlė KAP - 63 ir 70 ct/km. Tačiau ji dar turės būti pagrįsta, nes nuo kitų pasiūlymų skiriasi daugiau nei 15 proc.
Sutartis su konkurso laimėtoju bus sudaroma 7 metams su galimybe pratęsti ją dar trims.
Konkurso sąlygose numatyta, kad vežėjai galės naudoti ne senesnius nei 18 metų amžiaus autobusus. Tačiau su tokiais būtų galima dirbti tik porą metų - autobusams įkopus į trečią dešimtmetį juos būtų privaloma keisti į ne senesnes kaip 13 metų amžiaus transporto priemones. Dalis autobusų bus žemagrindžiai, kiti - pusiau žemagrindžiai. Autobusuose turi būti ne mažiau kaip 36 sėdimos vietos. Kaip ir miesto autobusuose, taip ir vešiančiuose į sodus turės būti sumontuotos kameros, LED elektroninės švieslentės, o autobusuose įdiegta elektroninio bilieto sistema leis realiu laiku sekti autobusų važiavimą išmaniuosiuose įrenginiuose.
Rašyti komentarą