Per dvi savaites laikinoji komisija, sudaryta iš septynių narių, surengė keturis posėdžius. Juose savo paaiškinimus išsakė VšĮ "Klaipėdos keleivinis transportas" (KKT) direktorius Gintaras Neniškis, Savivaldybės administracijos direktorius Saulius Budinas, jo pavaduotojas Aleksandras Michailovas, Miesto ūkio departamento direktorius Liudvikas Dūda, Transporto skyriaus vedėjas Rimantas Mockus ir Teisės skyriaus vedėjas Andrius Kačalinas.
[CITATA]
Komisijai pirmininkavusi Klaipėdos mero pavaduotoja Judita Simonavičiūtė nurodė, kad darytina išvada, jog atsakomybė dėl kuriam laikui nutrūkusios paslaugos tenka Savivaldybės administracijai.
"Savivaldybės administracija žinojo, kad naujų sutarčių su vežėjais sudarymui yra būtinos konkurencingos procedūros, tačiau nepriėmė jokių sprendimų dėl paslaugos teikimo po rugsėjo 4-osios", - teigė J.~Simonavičiūtė.
Laikinoji komisija taip pat atkreipė dėmesį, kad prieš keletą metų patvirtinus maršrutinių taksi integravimo į bendrąją viešojo transporto sistemą koncepciją, jos įgyvendinimo procesui kontroliuoti ir koordinuoti nebuvo sudaryti veiksmų planai, kuriuose būtų nurodyti tikslūs terminai ir atsakingi asmenys.
Teigiama, kad S. Budino pavaduotojas A. Michailovas ir Miesto ūkio departamento vadovas L. Dūda "pasyviai ir aplaidžiai dalyvavo sprendžiant keleivių vežimo maršrutiniais taksi paslaugos neteikimo problemą". Taip pat nurodoma, kad Savivaldybės administracijoje nebuvo tinkamai organizuotas administracijos padalinių darbas.
ATOMAZGA? Laikinosios komisijos išvados dėl aplinkybių, kai buvo nutrauktas maršrutinių taksi darbas, bus teikiamos merui, jas turės svarstyti ir tvirtinti miesto Taryba. Virginijos Samulionytės nuotr.
Pabrėžta, kad dėl susidariusių aplinkybių ne tik nutrūko paslaugos teikimas, kilo gyventojų nepasitenkinimas, vežėjai neteko darbo, o Savivaldybės įvaizdžiui buvo padaryta žala. Meras Vytautas Grubliauskas vakar sakė, kad dar nespėjo išsamiai susipažinti su išvadomis, tačiau vylėsi, kad komisija darbą atliko nešališkai ir kompetentingai. "Išvadas dabar turi įvertinti miesto Taryba. Jeigu jos bus pripažintos tinkamomis ir kompetentingomis, Taryba tikriausiai paves atlikti tarnybinį patikrinimą dėl vienokių ar kitokių veiksmų", - sakė V. Grubliauskas. Mero teigimu, sunku pasakyti, kaip reikės taisyti pagadintą Savivaldybės įvaizdį. "Kai kurie dalykai turi ilgalaikes pasekmes ir sudėtinga pasakyti, kiek tai gali kainuoti ir kainuos ateityje. Tačiau natūralu, kad tokia situacija diskredituoja miesto, kuriame viešojo transporto sistema, giliu mano įsitikinimu, yra viena geriausių šalyje, įvaizdį ir nedaro didelės garbės mums, kad nesugebame kažko laiku sukoordinuoti, sužiūrėti. Juk galiausiai paaiškėjo, kad variantų buvo ir paslauga teikiama", - samprotavo V. Grubliauskas. Administracijos direktorius S. Budinas taip pat sakė, kad atidžiai perskaityti išvadų nespėjo dėl įtemptos darbotvarkės. "Norėčiau su jomis susipažinti atidžiau ir įvertinti, kad yra parašyta. Tačiau noriu pasakyti, kad esame pradėję tarnybinį tyrimą dėl Transporto skyriaus vadovo ir Miesto ūkio departamento direktoriaus veiksmų būtent tuo laikotarpiu. Tyrimas pradėtas jau prieš gerą savaitę ir manau, kad kitos savaitės viduryje galbūt jau turėsime išvadas, kas ko nepadarė", - sakė S. Budinas.
ĮVYKIŲ SEKA
* 2012 m. patvirtinta maršrutinių taksi integravimo į bendrąją viešojo transporto sistemą koncepcija, kurią vykdo Savivaldybės administracija ir KKT. Koncepciją numatyta įgyvendinti iki 2020 m.
* 2017 m. gegužės 30-31 d. Savivaldybės administracija informavo maršrutinių taksi vežėjus, kad rugsėjo 4 d. baigsis galioti sutartys ir bus skelbiami nauji konkursai.
* Birželio 13 d. Lietuvos vyriausiasis administracinis teismas nurodė, kad Konkurencijos tarybos reikalavimas nutraukti sutartis su Klaipėdos maršrutinių taksi vežėjais yra pagrįstas ir turi būti vykdomas. Savivaldybė buvo įpareigota panaikinti sutartis ir organizuoti konkurencingas procedūras vežėjams parinkti.
* Rugpjūčio 22 d. KKT informavo Savivaldybės administraciją, kad sutartys su naujais vežėjais preliminariai gali būti pasirašytos per ateinančius 3-8 mėnesius. Tik tuomet Savivaldybėje pradėti derinti Transporto skyriaus parengti laikinųjų sutarčių su vežėjais projektai. Juos rugpjūčio paskutinėmis dienomis Teisės skyrius įvertino neigiamai ir administracijos direktorius S. Budinas jų nepasirašė.
* Rugsėjo 4 d. maršrutinių taksi vežėjams pranešta, kad nuo rugsėjo 5 d. jie nebegali teikti keleivių vežimo paslaugos. Argumentuota tuo, kad Savivaldybė negali sudaryti laikinųjų sutarčių be konkurso, nes tai gali užtraukti baudą iki 60 tūkst. eurų.
* Rugsėjo 5 d. maršrutinių taksi bendrovių darbuotojai pradėjo piketus po rotušės langais dėl nesudarytų laikinųjų sutarčių.
* Rugsėjo 8 d. S. Budino įsakymu pradėta procedūra parinkti vežėjus paslaugas teikti terminuotą laiką. Procedūros baigtos rugsėjo 14 d.
* Rugsėjo 14 d. mero siūlymu Taryba sudarė laikinąją komisiją situacijos aplinkybėms nagrinėti.
* Rugsėjo 15 d. pasirašytos terminuotos sutartys ir maršrutiniai taksi vėl pradėjo vežti keleivius.
* Rugsėjo 29 d. laikinoji komisija pateikė išvadas dėl aplinkybių, kai buvo nutrauktas maršrutinių taksi darbas.
Rašyti komentarą