Miesto Taryba vakar vienbalsiai pasisakė, jog būtų rengiama elektrinio transporto galimybių studija. Ji turėti atsakyti, ar tramvajus atsipirktų ir išvis būtų įmanoma jį įrengti. Skaičiuojant pagal Lenkijos miesto Olščyno pavyzdį, kuriame buvo įrengtas trijų linijų tramvajaus tinklas, viena linija (einanti iš pietinės miesto dalies iki ligoninių miestelio) su transporto priemonėmis bei depu uostamiestyje preliminariai kainuotų apie 84 mln. eurų.
Minėtoje studijoje bus svarstomas ir variantas B: už 2,2 mln. eurų nusipirkti 6 elektrinius autobusus ir įrengti jų pakrovimo stoteles.
Tokia studija kainuos 680 tūkst. eurų, tačiau 90 proc. jo parengimo išlaidų pasisiūlė padengti Europos investicijų bankas.
Vakar miesto Taryba pritarė ir sprendimui teikti 5 mln. eurų vertės paraišką Europos Sąjungos fondams, kad būtų gautas finansavimas 10 ilgų ir 7 trumpesnių dujomis varomiems autobusams įsigyti. Jie tektų Savivaldybės valdomam Klaipėdos autobusų parkui. Jei paraiškos rengimas ir konkursai vyks sėkmingai, į miestą autobusai išriedėtų kitų metų antrojoje pusėje.
Visgi konservatorius Arūnas Barbšys priminė, jog Savivaldybė puoselėja planą 2030-aisiais iš miesto centro išguiti vidaus degimo variklius turinčias transporto priemones.
"Ar nereikėtų svarstyti elektrinių autobusų pirkimo?" - klausė politikas.
Jam buvo atsakyta, jog vidutiniškai nauji autobusai tarnauja apie 15 metų. Vicemeras Artūras Šulcas dar pridėjo, jog į žaliąjį transportą miestas orientuojasi svarstydamas tramvajaus variantą, o su elektriniais autobusais sudėtingiau: jiems reikalinga pakrovimo ir priežiūros infrastruktūra, taip pat jie dar nėra labai ištobulinti.
Rašyti komentarą