Jeigu prireiktų sudaryti labiausiai kosmopolitiškų visų sričių klaipėdiečių sąrašą, A. Šeiko neabejotinai į jį patektų.
"Šiemet teko dirbti Lietuvos operos ir baleto teatre, tai laikau didele garbe; dalyvavau Tarptautinėje šokio mugėje Diuseldorfe (Vokietija); viešėjau Islandijoje vykusiame Šiaurės ir Baltijos šalių šokio profesionalų tinklo "Kedja" susitikime, kuriame užmečiau tinklą tolesnei veiklai - viliuosi, kad 2013-aisiais vienas iš tokių susitikimų galės vykti Klaipėdoje; po vienerių metų pertraukos pratęsėme "Plartformos" festivalio tradiciją; pastačiau spektaklį "Paikos mergaitės maldos", kuris, džiaugiuosi, sulaukė teigiamų atsiliepimų", - vardija Klaipėdos universitete (KU) bei Roterdamo (Olandija) šokio akademijoje studijavusi A. Šeiko, paklausta apie reikšmingiausius, jos nuomone, besibaigiančių metų darbus.
Šiuolaikinių menų festivalio "Plartforma" rengėjų komandos narė, KU Menų fakulteto dėstytoja, šiuolaikinio šokio studijos "Žuvies akis" lyderė, Šiuolaikinio šokio asociacijos viena iš steigėjų - A. Šeiko yra iš tų žmonių, kurie vienu metu moka derinti mažiausiai kelis darbus ir tai daro stebėtinai sėkmingai.
"Žinia, kad patekau į nominacijas, man buvo gana netikėta. Ir, žinoma, negaliu pasakyti, kad būtų nemaloni. Labai gera, kai tave pastebi gimtajame mieste, kurio labui dirbi, - šypsosi šokėja ir choreografė. - Viliuosi, kad einu teisinga kryptimi. Mano darbai tampa brandesni. Juose mažiau jaunatviškumo... Na, jaunatviškumo blogąja prasme."
Šokis - ypač po daugybinių televizijos projektų - labiau nei bet kuri kita meno sritis daugelio siejamas su jaunystės žavesiu: energija, pramoga, gyvenimo lengvumu ir net lengvabūdiškumu.
Šiuolaikinis šokis - kas kita. Galbūt todėl dažnam žiūrovui jis tampa visišku atradimu. Vienas leidžiasi įtraukiamas kitokios nei įprasta jo kalbos mįslių, kitas - susiraukia ir numoja ranka: "Menas..." A. Šeiko neslepia - jos darbe meno reikalingumo klausimas dažnai iškyla visu savo skausmingumu.
Tačiau tokiu atveju, įsitikinusi ji, geriausia yra tiesiog dirbti. Nepaisant kitokių populiarumo rodiklių, nepaisant nė kuklių finansų. "Meno paklausa - ne Klaipėdos ir net ne Lietuvos, o kur kas globalesnė problema", - priduria A. Šeiko.
Charakterio ir įsitikinimų tvirtumo jai netrūko nuo mažens. Į mamos siūlymą lankyti sportinius šokius penkiametė Agnija atkirto: "Niekada". "Tiesiog jaučiau, kad tai ne mano žanras. Kiekvienas žmogus jaučia, kam yra sukurtas. Dažnai renkiesi kelią net jo iš anksto nesudėliodamas, vadovaudamasis vidine intuicija, - teigė pokalbininkė. - Ir kiekvieno iš mūsų kelias yra vis kitoks."
A. Šeiko įsitikinusi - šiuolaikinis šokis turi galimybių tapti Klaipėdos kultūriniu ženklu. "Aišku, kad nepopuliarūs žanrai tam turi visas galimybes - pasižiūrėkime kad ir į šiuolaikinio teatro režisierius, kurie savo darbu išsikovoja pripažinimą. Šiuolaikinis šokis dar neturi itin gilių tradicijų Klaipėdoje, nueitas kelias - kol kas neilgas. Tačiau užuomazgomis jo situacijos nepavadinsi. Tikiu, kad dirbant kūrybos vertė tampa vis grynesnė. Ir, žinoma, išlieka ilgam", - šypsosi "Meniškos sielos" nominantė.
Rašyti komentarą