Arvydas Vaitkus

Arvydas Vaitkus: Kuo vienas senjoras autobuse geresnis už kitą?  

(12)

Garbaus Lietuvos amžiaus žmonės yra ta socialinė grupė, kurie labiausiai jaučia ekonominius šalies poslinkius. Natūralu, kad kiekvienas ryškesnis sprendimas susijęs su valstybės finansais dažnai stipriausiai veikia tuos piliečius, kurie dėl objektyvių priežasčių nebegali aktyviai dalyvauti darbo rinkoje ir turi gyventi tik iš santaupų bei per gyvenimą uždirbtos pensijos.

Archyvų nuotr.

Asociatyvi Vitos JUREVIČIENĖS nuotr.

Deja mūsų valstybė, matomai, yra dar per jauna, kad visi pensinio amžiaus gyventojai galėtų mėgautis tokiu gyvenimo lygmeniu, kurį sau leidžia Vakarų Europos senjorai.

Dauguma mūsų senjorų didelę savo gyvenimo dalį gyveno valstybėje, kuri stabiliai neturėjo galimybės šimtmečiais kurti savo ekonominio gerbūvio.

Santvarkų, valiutų pasikeitimai, laiko atžvilgiu viena nuo kito per trumpai nutolusios ekonominės krizės, bankų griūtis ir prarasti indėliai bei kiti nepalankūs veiksniai šiems žmonėms atėmė galimybę turėti tokią senatvę, kuria gali pasigirti jų bendraamžiai Vokietijoje, Šveicarijoje, Italijoje ar kitose ilgus nepriklausomybės metus skaičiuojančiose valstybėse.

Nors kitąmet pensijos Lietuvoje pensijos šiek tiek augs, visgi mūsų senjorus tai mažai kuo guodžia.

Dėl šalyje sparčiai didėjančios infliacijos bei visame pasaulyje brangstančios elektros energijos ir gyvenamojo ploto apšildymo kaštų, daugumai Lietuvos pensininkų didesnės mėnesinės pajamos bus juntamos tik popieriuje.

Valstybiniu lygmeniu šiandien nemažai diskutuojama, kaip dar būtų galima palengvinti šiems žmonėms finansinę kasdienybės naštą.

Savų resursų prisidėti prie lengvesnio šių žmonių gyvenimo turi ir savivaldos.

Todėl labai keista ir apmaudu, kuomet net dėl simbolinių ir didelių ekonominių resursų nereikalaujančių sprendimų regioniniu lygmeniu vis dar sunku priimti drąsius ir ryžtingus sprendimus.

Praėjusias dvi savaites Klaipėdos miesto tarybos nariai svarstė Klaipėdos savivaldybės Transporto skyriaus ir VšĮ „Klaipėdos keleivinis transportas“ pateiktą projektą, kuris suteiktų galimybę 75-ių metų ir vyresniems senjorams Klaipėdos viešuoju transporto keliauti beveik nemokamai – vos už 10 Eur per metus.

Metinis miesto viešojo transporto bilietas iki šiol vyresniems nei 65-ių metų miestiečiams kainavo 135, vyresniems nei 75-ių metų – 127, o sulaukusiems 80-ies ir daugiau metų – 51 eurą.

Tai yra gera iniciatyva, kurios būsimos naudos miesto senjorams niekas neginčija.

Tačiau pensinis amžius Lietuvoje prasideda ne nuo 75-ių metų, o jau pasiekus 65-ių metų ribą (moterims sulaukus 63 metų ir 4 mėn., vyrams – 64 metų ir 2 mėn.).

65-ių metų žmonės ne visi gali dirbti ir gyvena iš gyvenimo santaupų bei tos pačios mėnesinės pensijos.

Tad kodėl šiems žmonėms už keliones viešuoju transportu reikės mokėti 135 Eur, o tokio pat statuso 75-ių sulaukusiam asmenims vos 10 Eur per metus?

Archyvų nuotr.

Klaipėdos miesto tarybos narys Arvydas Vaitkus.

Gruodžio 7 d. miesto Tarybos finansų ir ekonomikos komiteto narys Arvydas Vaitkus pasiūlė savo sprendimą - neskaidyti pensininkų į atskiras grupes ir ne nuo 75 metų, kaip siūlė savivaldybė, o visiems pensinio amžiaus sulaukusiems asmenims nuo 65 metų ir tiems, kurie dėl profesinės veiklos pensinio amžiaus sulaukė anksčiau, suteikti galimybę už simbolinį 10 eur. mokestį važiuoti viešuoju transportu Klaipėdos mieste visus metus.

Tokį savo siūlymą Tarybos narys argumentavo tuo, kad pensinio amžiaus žmonės patenka į sunkesnių ekonominių sąlygų aplinką, kad tokio amžiaus žmonėms finansiškai skaudu mokėti už autobusų bilietus vykstant iš pietinės miesto dalies į šiaurinėje miesto pusėje esančias ligonines ar, pavyzdžiui, norint vasaros metu nuvyktį prie jūros ar panašiai.

„Toks sprendimas leistų mažinti automobilių srautus miesto gatvėse, gerinti miesto ekologinę aplinką, mažinti avaringumą ar kamščius miesto gatvėse, prisidėtų prie darnaus judumo strategijos“- teigė A.Vaitkus.

„Norint lengvatas taikyti visiems pensinio amžiaus asmenims, prireiktų apie 1,7 mln. Eur lėšų.
Žinant, kad per pastaruosius dvejus metus Klaipėdos miesto biudžete yra nepanaudojama ne viena dešimtis milijonų eurų, sprendimas suteikti galimybę pensinio amžiaus asmenims naudotis viešu transportu visus metus už simbolinį 10 eur. mokestį yra labai prasmingas“  – savo siūlymą argumentavo A.Vaitkus.

Ne visi miesto Tarybos finansų ir ekonomikos nariai buvo ryžtingai nusiteikę palaikyti pasiūlymą, tačiau po diskusijų ir balsavimo pritarė.

Tokiam pasiūlymui po savaitės pritarė ir miesto sveikatos ir socialinių reikalų komitetas.

Paklaustas kas paskatino pateiktį pasiūlymą pensinio amžiaus žmones Klaipėdos mieste vežti už simbolinę kainą, Arvydas Vaitkus atsakė – „Ryžtingų sprendimų Klaipėdos senjorams reikia šiandien, o ne po metų ar dviejų.

Jeigu nėra drąsos ir ambicijų priimti sprendimus dėl nemokamo viešojo transporto ekonomiškai jautriausiai gyventojų grupei, ar sugebės šiandieninė miesto valdžia priimti sprendimus dėl daug jautresnių miesto gyventojams klausimų ir Klaipėdos ateities projektų?“

Gruodžio 22 dieną vyks miesto Tarybos posėdis, kuriame bus nagrinėjamas ir keleivių vežimo viešuoju transportu klausimas. 

Ar bus pritarta Arvydo Vaitkaus pasiūlymui, parodys laikas.

Archyvų nuotr.

Klaipėdos miesto tarybos narys Arvydas Vaitkus siūlo visiems pensinio amžiaus sulaukusiems asmenims nuo 65 metų suteikti galimybę už simbolinį 10 eurų mokestį važiuoti viešuoju transportu Klaipėdos mieste visus metus.

Asociatyvi Vitos JUREVIČIENĖS nuotr.

Skaitomiausi portalai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder