Projektas finansuojamas iš Mokymosi visą gyvenimą programos lėšų, kurią mūsų šalyje administruoja Švietimo mainų paramos fondas. Projekto koordinatorė yra anglų kalbos mokytoja Tatjana Slabenkienė.
Kovo 7 - 11 dienomis šeši 3-6 klasių mokiniai (Volkova Alina, Ržanikova Nikol, Beliajeva Veronika, German Jessica, Bulanova Olga, Karveckaja Jekaterina), direktorės pavaduotoja ugdymui Elena Kanapeckaitė ir projekto koordinatorė anglų kalbos mokytoja Tatjana Slabenkienė praleido 5 nepamirštamas dienas svetingoje ir draugiškoje Olandijoje. Mokiniai gyveno olandų šeimose ir galėjo pilnai pasinerti į kitos tautos kultūrą, tradicijas, pasmaližiauti tikros olandų virtuvės patiekalų.
Dar prieš vykstant į kelionę, mokiniai ir jų tėvai galėjo pamatyti namą ir kambarį kuriame apsistos, susipažinti su olandų šeimomis. Kai kurie iš anksto džiaugėsi šiltu baseinu namo kieme, kuriame galės paplaukioti, kiti nekantriai laukė savo akimis pamatyti didžiulę fermą.
Ir štai išaušo kelionės diena: anksti ryte išskridę iš Vilniaus oro uosto, jau po pietų buvome vietoje. Olandų mokykloje ir jos kieme buvo pilna žmonių ir vyravo neįprastas šurmulys - ten susirinko priimančių šeimų vaikai su savo tėvais. Kartu su mumis atvyko mokinių su mokytojais grupė iš Vokietijos, vėliau pasirodė Slovėnijos grupė. Vaikai ir jų tėvai iš karto atpažino savo svečius, priėję apkabino ir mes pajutome pasakišką šilumą sklindančią iš šių žmonių.
Kitą dieną po atvykimo mokyklos aktų salėje šeimininkai parodė mums didelį koncertą, skirtą šventės atidarymui. Po iškilmingo koncerto, mes leidomės į įdomią virtualią kelionę: kiekvienas projekto dalyvis turėjo prisistatyti ir pristatyti savo šalį. Po to mums parodė mokyklą, gražias klases, kur mokiniai mokosi. Taip pat aplankėme didžiulę sporto salę. Vaikai ir mokytojai galėjo palenktyniauti skirtingose sporto šakose. Mes buvome padalinti į grupes, kad galėtume dalyvauti žaidimuose, lenktynėse.
Ateinančios dienos prabėgo kaip viena nuostabi akimirka. Iš ryto vaikai dirbo darbo grupėse mokykloje prie projektinių užduočių. Ši veikla suteikdavo jiems ne tik bendravimo džiaugsmo bet ir rimtų dalykinių žinių.
Mokytojai labai profesionaliai parinkdavo medžiagą, suplanuodavo mokinių darbą: vaikai atlikdavo itin įdomius bandymus su vandeniu, kurių metu eksperimentavo, aiškinosi kokios yra vandens savybes ir tai paliko didžiulį įspūdį vaikams.
Mokiniai nardino ledo gabalus į vandenį, stebėjo ar jis skęs ar ne, savarankiškai paruošė savo darbų parodą, kurios tema buvo - kodėl ir kam reikalingas vanduo? Bet didžiausią įspūdį vaikams ir mokytojams paliko bandymas - padaryk pats vandens sūkurį. Tai buvo ne tik gražus darbas, bet ir įspūdingas šou.
Kiekvieną dieną po pietų mūsų laukė įdomi projektinė veikla už mokyklos ribų. Vieną dieną mes keliavome pasižiūrėti kaip veikia vandens šliuzai. Iki šiol niekas iš mūsų nebuvo matęs kaip kyla ir nuslūgsta vanduo kartu su laivu.
Šitas procesas sudomino ir vaikus ir suaugusius. Ne mažiau įdomi buvo kelionė prie Waddensea krantų, kurios metu mokiniai sužinojo unikalių istorijos faktų apie šalies gelbėjimą nuo potvynių, o taip pat susipažino su kultūriniu šalies paveldu, aplankė istorines vietas.
Nepamirštama buvo išvyka į ledo arenos čiuožyklą. Mokiniai ten galėjo ne tik sužinoti apie užšalusio vandens savybes, bet ir palenktyniauti ant ledo, kur mūsų 6 klasės mokinė Jekaterina Karveckaja buvo geriausia.
Klausdama vaikų, kas jiems labiausiai patiko ir ką jie geriausiai įsiminė - jie visi vienu balsu tvirtino - nauji draugai, šalis ir bandymai su vandeniu.
Sunkiausia buvo išvykti. Juk iš tikrųjų jeigu per tokį trumpą laiką susiradai tiek daug gerų draugų ir taip puikiai leidai su jais laiką, kai ateina momentas pasakyti sudie - ašaros tvenkiasi akyse. Bet mes nesakome - sudie, mes sakome - iki pasimatymo! Iki susitikimo kitais metais Klaipėdoje.
Kitais metais priimančioji šalis būsime mes, ir visi projekto partneriai atvažiuos pas mus, pamatyti mūsų šalį ir susipažinti su Lietuva.
Rašyti komentarą