Justas Žemgulys: "Švietimo sistemoje man labiausiai nepatinka prievarta"

Justas Žemgulys: "Švietimo sistemoje man labiausiai nepatinka prievarta"

Klaipėdiečiai moksleiviai Justas Žemgulys ir Daniel Kratkovski iš "Ąžuolyno" gimnazijos neseniai grįžo iš Tarptautinės Mokomojo Europos Parlamento (MEP) sesijos Slovėnijoje, kur kartu su dar trimis Lietuvos moksleiviais atstovavo mūsų šaliai. Šiuo pretekstu kalbiname 17-metį "tiksliuką" Justą, kuriam laisvalaikis yra programavimas, debatų turnyrai ir japonų kultūra.

Kokius klausimus sprendžia Mokomasis Europos Parlamentas ir kokiu būdu?

Visai Europos Sąjungai aktualius klausimus: dėl jaunimo nedarbo, branduolinės energijos, Vakarų Balkanų šalių prisijungimo prie ES, moterų teisių ir t. t. Kiekvienoje sesijoje dalyviams paskelbiamos skirtingos temos, kuriomis remiantis komitetai turi parašyti patariamojo pobūdžio rezoliucijas, kaip šias problemas reikėtų spręsti. Tarptautinėje sesijoje priimtos rezoliucijos buvo pateiktos Europos Parlamentui.

Tarptautinėje MEP sesijoje Slovėnijoje dalyvavusi Lietuvos mokinių delegacija, kurioje - ir du klaipėdiečiai: Justas Žemgulys (pirmas iš kairėje) bei Daniel Kratkovski (trečias iš dešinės).

Iš 1621 pretendento buvote atrinktas dalyvauti tarptautiniame projekte "Millenium Youth Camp" Suomijoje. Kokia tai veikla?

Tai Tūkstantmečio jaunimo stovykla, kuri vyks birželį, ir aš būsiu vienas iš 30 dalyvių iš viso pasaulio. Stovyklos tikslai yra rengti ateities tiksliukų kartą - skatinti jaunimo žinias apie tiksliuosius mokslus, IT ir gamtą. Dalyviai kviečiami pagal savo pasiekimus pasirinktoje srityje, aš patekau į informacinių, skaitmeninių ir bendravimo technologijų pogrupį.

Pernai buvote atrinktas dalyvauti mainų programoje Amerikoje BFTF (Benjamin Franklin Transatlantic Fellowship). Kokie skirtumai tarp jūsų ir tenykščių bendraamžių labiausiai krito į akis?

Amerikiečiai nuo daugumos europiečių pirmiausiai skiriasi tuo, kad jie tiesiog nenusakomai draugiški. Tik Amerikoje žmonės gali tave užkalbinti vidury gatvės pasakydami komplimentą.

Esate "tiksliukas", nuolatinis fizikos olimpiadų dalyvis, aktyvus debatuotojas. O patinginiauti laiko lieka?

Žinoma, lieka. Netinginiaudamas tiesiog nepatempčiau tokio krūvio. Man smagus laisvalaikis yra programavimas, jis atpalaiduoja. Pernai per savaitę išėjau dešimtos klasės programavimo kursą, šiemet metų pradžioje - ir dvyliktos. Dalyvauju internetinėje programoje USACO, kuri suteikia progą jėgas išbandyti rašant olimpiadines programas.

Kitas mano pomėgis - japonų kultūra, filmai, animacija. Galiu susikalbėti japoniškai, nors tos kalbos niekuomet specialiai nesimokiau. Po japonų pasaulį mane lydi angliški subtitrai...

Ką manote apie idėją steigti Klaipėdoje gabių vaikų gimnaziją?

Aš palaikau visas iniciatyvas, susijusias su gabių mokinių skatinimu.

O streikuojančius mokytojus palaikote?

Visi žmonės turi teisę išreikšti savo nepasitenkinimą protestuodami. Mano žiniomis, mokytojai protestuoja prieš biurokratizmą: jie verčiami visus metus tvarkyti popierius ir įrodinėti atestacijos patikimumą bei kiek laiko skyrė įvairiems projektams organizuoti. Tą patį laiką jie galėtų skirti savo mokiniams.

Kas dar esamoje švietimo sistemoje jums nepatinka?

Valstybinių egzaminų vertinimo tvarkos keitimas. Man nesuvokiama, kodėl keis egzaminų vertinimus baliniais vietoje procentinių. Juk pernai visoje Lietuvoje tik trys žmonės surinko visus 100 balų informatikos egzamine, o prieš tai buvo metų, kai visų balų nesurinko absoliučiai niekas. Vertinimas tiesiog darosi baisiai painus ir ypač nepalankus bandant stoti į užsienio universitetus, kuriuose negalės atskirti, kiek iš tiesų yra vertas kandidatas (palyginti su kitais).

Taip pat manęs netenkina informatikos egzamino struktūros keitimas: mažina programavimo kiekį, didina "Office" naudojimo kiekį - įdeda daug darbo su funkcijomis, kuriomis niekas nesinaudoja! Vienas dėstytojas iš KTU yra pasakęs: "Mes ieškome žmonių, gebančių programuoti, o ne dirbti su "Office".

Ir dar vienas dalykas, jau įsisenėjęs, man nepatinka švietimo sistemoje: tai prievarta. Iki dešimtos klasės visi yra priversti mokytis iš esmės pagal identiškus tvarkaraščius, nors specializuotis visi yra linkę į skirtingus dalykus. O mokantis 11-12 klasėje išlieka prievartinis lietuvių kalbos egzaminas, reikalaujantis nemažą dalį savo laiko skirti dingusių poetų kūrinių analizavimui... Gal todėl dauguma jaunimo ir negerbia savo gimtosios kalbos, nes ji grūdama per gerklę. Neteigiu, kad pati analizė yra blogai - blogai, kad ja užsiimti turi visi, nesvarbu, ar žada ateityje tapti chemikais, ar astronomais. Vienas mano pažįstamas yra prasitaręs: "Kodėl nedavus visiems filosofams laikyti fizikos egzamino?"

Pavyzdžiui, graikai nėra verčiami studijuoti senosios graikų bei graikų poetų istorijos - jiems tai pasirenkamasis dalykas. Aš už būtent tokią sistemą, kai mokiniai gali rinktis.

Kur ir ką žadate studijuoti?

Dar nesu visiškai apsisprendęs, bet rinksiuos iš dviejų: fiziką arba programavimą. Man patinka gyventi su skaičiais. Studijuoti žadu Škotijoje, nes noriu praleisti ilgesnį laiką angliškai kalbančioje aplinkoje. Be to, Škotijoje galima rasti ir kelis iš geriausių pasaulio universitetų. Rinksiuosi tarp Sent Endriuso, Edinburgo ir Glazgo.

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder