Laive "Independence" - pirmieji Lietuvos praktikantai

Laive "Independence" - pirmieji Lietuvos praktikantai

Pirmadienį naftos ir suskystintųjų gamtinių dujų (SGD) terminalų operatorė AB "Klaipėdos nafta", bendrovė "Hoegh LNG Klaipėda", Lietuvos aukštoji jūreivystės mokykla ir du atrinkti jos studentai pasirašė bendradarbiavimo sutartis dėl techninės praktikos SGD laive-saugykloje "Independence".

Iki šiol tokią praktiką šiame laive atliko tik Latvijos studentai. Unikalią praktiką laive-dujų saugykloje nuo gegužės 15 iki rugpjūčio 6 d. pirmieji iš Lietuvos studentų atliks Agnė Putriūtė, Lietuvos aukštosios jūreivystės mokyklos laivų energetinių įrenginių eksploatavimo studijų programos antro kurso studentė, ir Dmitrijus Bogačenka, laivų elektros įrenginių eksploatavimo studijų programos antro kurso studentas. Jie atrinkti atsižvelgiant į jų mokymosi rezultatus ir po pokalbių su jais vertinant motyvaciją.

Būsimasis elektromechanikas D. Bogačenka, kurio tėvas dirba laivuose antruoju mechaniku, sako einantis tėvo pėdomis, bet pasirinko elektrą, nes ji jam labiau prie širdies ir traukia nuo pat vaikystės. Tik baigęs vidurinę mokyklą jis pradėjo mokytis laivavedžių kurse, tačiau po praktikos suprato, kad tai ne jo sritis. Jam jau teko padirbėti ir užsienio kompanijose. "Pasirinkau elektromechaniko specialybę, nes supratau, kad tai mano kelias. Elektromechanikas laive yra priskirtas prie mašinų skyriaus, bet yra pats sau vadovas. Kai pradėjau mokytis šios specialybės, po pusmečio supratau, kad tiek nepakelsiu, tad teko atsisakyti darbo", - sakė Dmitrijus.

Iš pradžių vaikiną domino dideli laivai, tie, kurie kloja kabelius jūroje, o kai pradėjo gilintis į dujovežius, į tokius tanklaivius-dujų saugyklas kaip "Independence", labai jais susidomėjo ir tikisi ateityje juose rasti sau darbo vietą.

D. Bogačenka atsisakė praktikos laive, kur būtų gavęs ir atlyginimą, pasirinko "Independence", nes mano, jog tai labai perspektyvu. "Šiuo metu pasaulyje labai daug investuojama į aplinkosaugą. Laivų, turinčių dvigubo kuro variklius, išmetimai į atmosferą daugiau nei 10 kartų mažesni. Dabar laivai gali turėti tris darbo režimus - būti varomi dyzeliniu kuru, juo ir dujomis arba vien tik dujomis. Tai labai įdomu. Dvigubo kuro laivų varikliai yra įspūdingi", - mano Dmitrijus.

Būsimajai mechanikei A. Putriūtei praktika "Independence" buvo pasiūlyta dėl gero mokymosi. Jos tėtis dirba uoste, o pusė jo giminės yra susijusi su uostu ir laivais. "Aš klaipėdietė, tad jūra mano širdyje jau seniai. Gal todėl, kad vaikystėje nebuvau mergaitiška mergaitė, mane labiau domino konstruktoriai, pasirinkau mechaniko specialybę. Man labiau patinka tikslieji mokslai nei geografija ar lietuvių kalba. Geriau sekasi matematika ir fizika. Jūreivystės mokykloje mokytis nėra sunku, nes daugiausia visos paskaitos susijusios su matematika ir loginiu mąstymu, kas man labai patinka", - sako Agnė, ketinanti tapti laivų vyr. mechanike. Ji mano, kad šiais laikais moterys laivuose jau tikrai neturėtų nieko stebinti.

Mergina prisipažįsta, kad šiek tiek baiminasi dėl praktikos "Independence", nes tai jos pirmoji praktika laive. "Reikia išeiti iš savo saugios zonos į kitą, nepažįstamą, aplinką, bet, manau, priprasiu", - sakė Agnė.

Skaitomiausi portalai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder