Regatos dalyvius atbaidė starto mokestis?

Regatos dalyvius atbaidė starto mokestis?

Nors Šventosios uostas šiemet jūrinių jachtų nepriima, tik laivus, kurių grimzlė neviršija 1 metro, antroji Šventosios uosto regata praėjusį savaitgalį vis dėlto įvyko. Dalyvauti joje buvo užsiregistravusios 23 jachtos, tačiau iš tikrųjų dalyvavo tik 14. Neatmetama galimybė, jog dalyvius atbaidė keliskart padidėjęs starto mokestis.

Pirmoji Šventosios uosto regata vyko pernai birželio pradžioje. Tąkart 40 jachtų įplaukė į neseniai atidarytą uostą ir prisišvartavo prie naujai įrengtų krantinių. Deja, po 10 dienų išorinis kanalas buvo užneštas smėliu ir uostelis jūrinėms jachtoms liko neprieinamas iki dabar.

Antrosios Šventosios uosto regatos dalyvės jachtos jau neturėjo galimybės įplaukti į uostelį. Konkursą laimėjusiai UAB "Alvetos karjerai" taip ir nepavyko iki birželio 1 d. atstatyti projektinio gylio uostelio išoriniame kanale, tad Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija, vykdanti ir Šventosios valstybinio jūrų uosto direkcijos funkcijas, nutraukė su šia bendrove darbų sutartį. Šiuo metu į Šventosios uostelį gali įplaukti laivai, kurių grimzlė neviršija 1 m, arba jachtos, galinčios įsikelti kilius.

Per antrąją regatą buvo plaukiama iš Klaipėdos (startas duotas Baltijos jūroje) iki Šventosios, apsisukama ir grįžtama atgal. Distancija buvo nedidelė, bet sunki - varžybos vyko atviroje jūroje.

Taigi Šventosios uosto regatos sąsaja su šiuo uosteliu šiemet tik ta, kad buriuotojai tebelaukia, kada pagaliau šis uostas bus atidarytas ir jūrinėms jachtoms.

Pasigendama sportinių varžybų

Užtat šiais metais Šventosios uosto regata gavo Lietuvos ORC čempionato vardą. ORC čempionato rezultatai įtraukiami į bendrą Lietuvos klubinių regatų įskaitą. Paprastai sumuojami dešimties regatų rezultatai ir rudenį skelbiami Lietuvos klubinių regatų taurės nugalėtojai.

Antroji Šventosios uosto regata buvo pirmoji Lietuvoje rengta regata, kurioje vadovautasi ORC (Offshore Racing Congress) nuostatais, kitaip sakant, ji organizuota olimpiniu principu. Varžybų organizatoriai dėl ORC taisyklių taikymo Lietuvos regatoje konsultavosi su Karališkojo Švedijos jachtklubo atstovais.

Jachtos "Baraka", savo grupėje užėmusios pirmą vietą, kapitonas Rimantas Stropus antrąją Šventosios uosto regatą vertino teigiamai. Anot jo, kruizinių regatų organizuojama pakankamai, o sportinio pobūdžio regatų kreiserinėms jachtoms, galima sakyti, nebuvo. "Šių varžybų organizavimas pasaulinio lygio nepasiekė, bet buvo gana gero lygio, aukštesnio nei paprastai", - sakė R. Stropus.

Nustebino mokestis

Vienų regatos dalyvių manymu, didžiausias minusas šių metų regatoje - vėjo nebuvimas, todėl neįvyko visi planuoti plaukimai. Pirmą dieną, šeštadienį, vietoj planuotų trijų įvyko tik du plaukimai, o antrą dieną sekmadienį - tik vienas, ir tas per plauką: starto buvo laukiama nuo 10 iki 12.30 val.

R. Stropus apgailestavo, kad antroje Šventosios uosto regatoje dalyvavo tiek nedaug jachtų. Jo manymu, viena to priežasčių galėjo būti ir didelis starto mokestis, kuris, palyginti su pernai metų varžybomis, buvo 5-6 kartus didesnis. Šiemet starto mokestis priklausomai nuo laivų dydžio buvo 450 Lt, 400 Lt ir 200 Lt. Pernai reikėjo kiekvienam įgulos nariui mokėti po 20 Lt. Tad jeigu plaukė 4 žmonės, užteko 80 Lt. "Jeigu ateityje liks tokios tendencijos, teks spręsti klausimą dėl dalyvavimo. Juk reikia dalyvauti dešimtyje regatų. Jeigu visų jų starto mokestis bus toks ir norėsi visose dalyvauti, teks ieškoti gero rėmėjo. Žinoma, turi pasirinkimo teisę - nori plauki, nori ne. Galimas daiktas, jog dėl didelio mokesčio antroje Šventosios uosto regatoje nebuvo daug dalyvių", - sakė "Barakos" kapitonas.

Pergalę šventė trys įgulos

Praėjusį sekmadienį Pilies uostelyje Klaipėdoje vyko regatos nugalėtojų apdovanojimo ceremonija. Jachtos buvo suskirstytos į dvi sportines grupes ir vieną "klubinę". Atlikus matavimus pagal griežtus reikalavimus į pirmąją ORC grupę pateko didesni laivai, į antrąją ORC grupę - mažesni.

Pirmoje grupėje buvo 4 jachtos. Pirmą vietą tarp jų laimėjo labai greitas laivas "Jigy Jigy" (kapitonas - Šarūnas Sodeika). Antroji vieta atiteko jachtai "Tojana" (kapitonas - Darius Gerasimavičius, Bitlas), kuria plaukė jaunimas iki 17 metų, o trečioji - jachtai "Lokė" (kapitonas - Adomas Janulionis), kurios įgulą sudarė vieni perspektyviausių sportininkų. Praktiškai kova vyko tarp pastarųjų dviejų jachtų, nes "Jigy Jigy" buvo nepavejama.

Antrajai sportinei grupei buvo priskirtos 5 jachtos. Pirmą vietą laimėjo Klaipėdos jachta "Baraka" (kapitonas - Rimantas Stropus), antrą - "Rondo" (kapitonas - Kastytis Kunickas), trečią - "Joga" (kapitonas - Stasys Butkevičius).

"Klubinei" grupei priklausė 5 jachtos. Pirmąją vietą šioje grupėje iškovojo jachta "Aphrodite "(kapitonas - A. Dmitriščiuk), antrą "Terra" (kapitonas - Gintaras Klemensas Kalonaitis), trečią - "Šatrija" (kapitonas - Artūras Letkauskas).

Šių varžybų partnerė Uosto direkcija absoliučiai greičiausiai jachtai skiria specialų prizą. Pernai jį laimėjo jachta "Lietuva", o šiemet jis įteiktas jachtos "Aphrodite" įgulai.

Neapsieita be protestų

Dėl Klaipėdos jachtos "Baraka" per regatą buvo pateikti net du protestai, bet abu atmesti. Vienas jų buvo pareikštas dėl to, kad ji esą neužleido kelio jachtai "Tojana". "Barakos" kapitonas R. Stropus paaiškino, kad jokio incidento, kokių nors manevrų ar jachtų susidūrimo nebuvo, jos viena prie kitos nebuvo priplaukusios arčiau kaip 15 metrų. Keturi varžybų teisėjai tą protestą atmetė. Beje, anot R. Stropaus, pati "Tojana" atsitrenkė į starto laivą.

R. Stropaus manymu, kadangi šiemet regata buvo labiau sportinė nei pernai, atstumai nedideli, laivai plaukė arčiau vienas kito, be to, ilgai laukus starto įsivyravo tam tikra sportinė įtampa. Pavyzdžiui, "Baraka" turėjo tiek pat taškų kaip ir "Rondo", tad joms paskutinis plaukimas buvo labai svarbus.

Anot "Barakos" kapitono, kažkam pasigirdo, kad "Barakoje" negražiai išsireikšta, keiktasi. Ir dėl šios priežasties irgi buvo paduotas protestas. "Kas iš buriuotojų pasakys, kad niekada nesikeikia, tegu meta į mane akmenį. Dėl pastarojo protesto mes buvome įspėti. Noriu pasakyti, kad jeigu kažką įžeidė mano elgesys ar žodis, atsiprašau. Nenorėjau nieko įžeisti nei tyčia, nei netyčia", - sakė R. Stropus.

Pasak jo, protestai yra normalus dalykas ir per visas sportines varžybas jų būna. Per dideles varžybas jų pasitaiko net iki 50. Ar protestas pagrįstas, ar ne, sprendžia teisėjai. Jeigu protestas būna pagrįstas, nusižengusi jachta yra diskvalifikuojama ir gauna to plaukimo metu paskutinės vietos taškus.

Kol kas po trijų varžybų ORC "Club" ("sportinėje") grupėje pirmauja "Tojana", "klubinėje" grupėje po trečiųjų varžybų lyderio poziciją užima jachta "Aphrodite". R. Stropus teigia, kad šiemet jo jachta grįžo į lyderių gretas. Šiuo metu ji turi tiek pat taškų kaip jachta "Tojana". Beje, 2009-aisiais ir 2010-aisiais "Baraka" buvo laimėjusi taurę. Galimas daiktas, tarp jachtų konkurenčių "Tojanos" ir "Barakos" kapitonų atsiradusi trintis ir sukėlė tuos protestus.

Raktažodžiai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder