Festivalis „Jauno teatro dienos 2019“ dalyvių akimis

Festivalis „Jauno teatro dienos 2019“ dalyvių akimis

Iki Klaipėdoje balandžio 7-12 dienomis vyksiančio festivalio „Jauno teatro dienos“ (JTD) pradžios liko vos savaitė. Artėjančiam kūrybiniam maratonui ruošiasi ne tik renginio organizatoriai, bet ir dalyviai, kurie šiemet festivalyje susirinks net iš vienuolikos šalių. Apie festivalio svečių darbo patirtis, tikslus bei lūkesčius organizatoriai pakalbino keturis būsimų teatro kūrybinių dirbtuvių dalyvius: scenografes Ketty Marinova (Bulgarija) ir Nina DeLudemann (Brazilija/Vokietija) bei režisierius Yasen Vasilev (Bulgarija) ir Paulių Pinigį (Lietuva).

Scenogafė Ketty Marinova: ištrūkti iš rutinos


Scenogafė Ketty Marinova kuria spektaklių, performansų scenografiją ir apšvietimą Bulgarijoje ir kitose šalyse. Taip pat ji dirba dailininke filmų, televizijos, reklamų ir muzikinių klipų filmavimo aikštelėse. Kaip vieną iš pagrindinių savo darbo principų K. Marinova įvardina eksperimentavimą ir žaidimą naujomis teatro formomis.

Paklausta, kaip sužinojo apie Klaipėdoje vyksiantį festivalį „Jauno teatro dienos“, Ketty išdavė, kad apie renginį jai papasakojo kolega.

„Apie festivalį sužinojau iš kolegos, su kuriuo dirbame. Abu domimės galimybėmis dalyvauti tarptautinėse kūrybinėse dirbtuvėse, festivaliuose, rezidencijų programose, tad, sužinoję apie tokius renginius kaip JTD, visada pasidaliname informacija bei bandome dalyvauti. Šį kartą pasisekė man – buvau atrinkta atvykti į Klaipėdą.“

„Vykdama į šį festvalį laikausi tikslo peržengti savo teritorines ir kūrybines ribas. Noriu laikinai ištrūkti iš savo darbo rutinos, susipažinti su teatro kūrėjais, ir pasisemti naujų idėjų. Tikiu, kad dalyvavimas šiame festivalyje tikrai pakeis bent dalelę manęs ir mano kūrybos,“ - lūkesčiais apie netrukus prasidėsiantį festivalį dalinosi scenografė iš Bulgarijos.

Scenografė Nina DeLudemann: skirtingomis kalbomis suskambančios įdėjos

Scenografė Nina DeLudemann apie JTD taip pat sužinojo iš aplinkinių kūrėjų ir nekantriai laukia savo pirmojo apsilankymo Lietuvoje. Kūrėja gimė Brazilijoje, tačiau turi vokiškų ir amerikietiškų šaknų, tad darbas ir gyvenimas tarptautiniame kontekste Ninai ne naujiena. Vykdydama darbus scenografijos ir kitose kūrybinėse srityse N. DeLudemann stengiasi ne derinti, o išnaudoti žmonių, minčių ir idėjų skirtumus.

Paklausta, kas ją paskatino dalyvauti JTD atrankoje Nina pažymėjo kūrybinių dirbtuvių koncepto išskirtinumą ir galimybę susipažinti su Lietuva bei jos kultūra.

„Mane sudomino festivalyje vykstantis grupinis darbas, kuriame bendradarbiauja kūrėjai iš įvairių šalių, bei itin trumpas kūrybinis procesas, kuris reikalauja intensyvių įdėjinių mainų ir pasišventimo darbui. Be abejo, galimybė pirmą kartą apsilankyti Lietuvoje taip pat buvo viliojanti, nes noriu susidaryti įspūdį apie jaunų teatro proofesionalų galimybes kurti šioje šalyje,“ - sakė N. DeLudemann.

Intensyvių kūrybinių dirbtuvių metu dalyviai turės kurti bendraudami ne gimtąja kalbą, tačiau Nina mano, kad tai leis peržengti kalbinio bendravimo ribas ir atvers naujus kelius.

„Galime galvoti, kad tik gimtoji kalba leidžia kūrėjui pilnai išreikšti savo mintis, tačiau aš manau, kad susiduriančios skirtingos kalbos gali praturtinti pačius pasirodymus. Dargi, tai leis mūsų idėjoms suskambėti naujai ir privers jautriau įsiklausyti į tai, ką komandos draugas nori pasakyti ar sukurti,“ - tarptautinio festivalio koncepto privalumus įvardino scenografė N. DeLudemann

Režisierius Yasen Vasilev: kūryba be hierarchijos


Režisierius Yasen Vasilev baigė studijas Bulgarijoje ir Kinijoje. Nuo 2012 m. kūrėjas vykdo aktyvią tarptautinę veiklą įvairiose pasaulio šalyse – Kinijoje, Bulgarijoje, Portugalijoje, Olandijoje, JAV, taip pat ir Lietuvoje (rezidencijos programa „Menų spaustuvėje“, Vilniuje). Kūrėjo dramaturginės ir režisūrinės idėjos dažnai įgyvendinamos netradicinėse erdvėse: apleistuose pastatuose, viešbučiuose.

Paklaustas apie savo lūkesčius dėl artėjančio festivalio ir kūrybinių teatro profesionalų dirbtuvių, kuriose teks dalyvauti, Y. Vasilev sakė: „Įsivaizduoju, kad dirbtuvėse visi dalyviai bendradarbiaus be išankstinės hierarchijos, o kūrybiniai sprendimai bus priimami kartu. Tikiuosi, kad Klaipėdoje gerai praleisime laiką ir išbandysime naujus, tik šiam festivaliui būdingus kūrybinius procesus. Galiausiai, tikiuosi, kad dirbtuvių metu nejausime spaudimo sukurti produktą, o mėgausimės pačia kūryba.“

Paprašytas įvardinti profesines savybes, kurios, jo manymu, bus pačios naudingiausios intensyviame festivalio procese, režisierius paminėjo savo plačios apimties kūrybinę patirtį.

„Teatro studijas baigiau rytuose – Bulgarijoje ir Kinijoje, tačiau dažniausiai dirbu vakarų pasaulyje - Europoje ir JAV, todėl galiu suvokti, kaip sąveikauja lokalus ir internacionalus scenos menas. Savo kūryboje derinu poeziją, literatūrą, šokį, performanso meną bei kitas sritis, todėl tikiu, kad galiu aktoriams suteikti naujų žinių ir kūrybinių iššūkių,“ - pasakojo režisierius iš Bulgarijos.

Režisierius Paulius Pinigis: kūryba prasideda diskusijoje


Šiemet vienu iš dirbtuvėse kursiančių režisierių tapo Klaipėdos jaunimo teatro aktorius ir režisierius Paulius Pinigis. Režisuodamas Paulius debiutavo 2015 m. su spektakliu „Šauktiniai“ pagal Klaipėdos jaunimo teatro trupės dramaturgiją. Nuo tada kasmet pristato spektaklius bendradarbiaudamas su KJT trupe ir Valentinu Masalskiu, atlieka pagrindinius vaidmenis įvairiuose Klaipėdos teatruose.

Į klausimą, ką „Jauno teatro dienos“ duoda jauniems kūrėjams, Paulius atsakė: „Manau, kad pirmiausia duoda naujas pažintis. Jos labai reikalingos ir naudingos – nauji ryšiai ne tik praplečia asmeninį suvokimą, bet gimdo diskusijas, o čia turbūt ir prasideda kūryba. Žmonės į festivalį atkeliauja su labai skirtingomis patirtimis, teatro supratimas irgi būna labai įvairus, bet nuo to visiems tik geriau - taip mes vieni iš kitų mokomės ir augame. Mūsų profesijoje labai paplitęs įprotis „ėsti vienas kitą“ ir kritikuoti, galvojant, kad tik pats vienas geriausiai žinai, koks turi būti teatras. Todėl galvoju, kad jaunų menininkų susibūrimas į vieną vietą, pabandymas kartu kurti, diskutuoti, kalbėti ir galiausiai rasti bendrą kalbą yra esminis.“

Festivalio kūrybinėse dirbtuvėse P. Pinigis dalyvaus antrą kartą, tačiau pirmą sykį kaip režisierius. Visgi kūrėjas nemano, kad skirtumas tarp ankstesnės ir būsimos patirties festivalyje bus didelis, nes tiki, kad ne režisieriaus žodis, o komandinis darbas yra pagrindinė JTD varomoji jėga.

„Nemanau, kad kitos pareigos grupėje yra labai didelis pokytis. Gal atsakomybės daugiau. Vis dėlto, galvoju, kad festivalyje vyksta bendras kūrybinis procesas, kuriame visi kartu turime rasti vienijantį vardiklį. Tikiuosi kūrybingo ir prasmingo laiko, darbščios aplinkos, atsidavimo, užsidegimo ir noro kurti. Pats pasistengsiu maksimaliai išnaudoti šį laiką,“ - mintimis apie artėjantį kūrybinį darbą dalinosi P. Pinigis.

Iš viso kūrybinėse tarptautinio festivalio „Jauno teatro dienos“ dirbtuvėse dalyvaus virš 50-ies įvairių sričių kūrėjų iš 11 šalių. Su dirbtuvių rezultatais – trumpo metro spektakliais – publika galės nemokamai susipažinti balandžio 9 ir 11 d. Klaipėdoje, aplink „Kultūros fabriką“ išsidėsčiusiame JTD lauko palapinių miestelyje. Daugiau informacijos apie festivalį ir jo programą galima rasti www.jtd.lt arba „Jauno teatro dienos“ Facebook paskyroje. Festivalį iš dalies finansuoja Lietuvos kultūros taryba ir Klaipėdos miesto savivaldybė.

Raktažodžiai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder