Tuo metu "Viesulas“ buvo aprūpintas specialia gelbėjimui reikalinga įranga: laivų atpažinimo sistema, naktinio matymo prietaisais, žmonių gelbėjimui skirtais tinklais ir ratais, gelbėjimo gerve.
Tačiau tokios įrangos pakrančių apsaugos pasieniečiams vykdyti specifines užduotis nepakako. Todėl nuspręsta už Europos Sąjungos lėšas "Viesulą“ modernizuoti ir pritaikyti šį katerį valstybės sienos apsaugos reikmėms. Tam šiuo metu jame ir diegiamos specifinės detalės, remontuojami varytuvai, vairavimo ir sijono valdymo sistemos ir kt.
Laivas ant oro pagalvės "Viesulas“ buvo pagamintas 1999 m. Didžiojoje Britanijoje. Jis gali plaukti iki 40 mazgų (18 km/h) greičiu ir judėti tiek vandeniu, tiek ledu, tiek sausuma.
Savo techniniais duomenimis jis identiškas PAR laivui ant oro pagalvės "Christina“, kurį pasieniečiai įsigijo 2000 m. 12 metrų ilgio 7 tonas sverianti "Christina" irgi buvo pastatyta Didžiojoje Britanijoje, o jos statyba finansuota Švedijos ir Lietuvos vyriausybių, tam skyrusių po 1,5 mln. litų.
Nuo 2009 m. sausio 1 d. VSAT buvo pavesta vykdyti naują funkciją - likviduoti teršimo incidentus bei vykdyti ypatingas priemones Kuršių mariose.
2009 m. balandžio 29 d. VSAT buvo įgaliota vykdyti paieškos ir gelbėjimo darbus Kuršių mariose, kuriuos koordinuoja Lietuvos kariuomenės Karinių jūrų pajėgų Jūrų gelbėjimo koordinacinis centras.
Numatyta, kad bendradarbiaujant su kitomis institucijomis, turimomis techninėmis priemonėmis VSAT padeda atlikti paieškos ir gelbėjimo, teršimo incidentų likvidavimo darbus bei vykdytų ypatingas priemones Klaipėdos valstybinio jūrų uosto akvatorijoje ir teritorinėje jūroje, jei iškiltų toks poreikis.
Šiai veiklai VSAT naudoja patrulinius laivus bei katerius, taip pat kitas specializuotas plaukiojimo priemones (laivus ant oro pagalvės bei pagalbinius katerius), Teritorinės jūros ir Kuršių marių techninio stebėjimo sistemą bei personalą.

Rašyti komentarą