Dyzelinas su aliejumi, dyzelinas be aliejaus. Kas geriau?

Kadangi daugeliui šis klausimas aktualus, apie tai pasiteiravome „Apoil“, žinomos aukščiausios kokybės dyzelino tiekėjos, bendrovės vadovo Pauliaus Zavecko.

Ar tiesa, kad gaminamas bei parduodamas dyzelinas yra arba su aliejumi, arba be aliejaus?

Dalis tiesos tame pasakyme yra ir ta, kad joks dyzelinas nėra gaminamas su aliejumi. 

Tas liaudies vadinamas dyzelinas su aliejumi iš tikro yra su priedu RMME (riebiųjų rūgščių metilo esteris). 

Riebiųjų rūgščių metilo esteris išgaunamas perdirbant augalinės kilmės riebalus, įprastai ir dažniausiai tai yra palmių aliejus. 

Perdirbimo metu jau gaunamas kitas produktas, todėl niekaip negalima sakyti, jog dyzelinas yra su aliejumi. Tačiau žmonės supaprastintai įprato taip jį vadinti.

Tas dyzelinas, kuris liaudiškai vadinamas be aliejaus, iš tikro yra su kitu biopriedu - HVO. Jis išgaunamas hidrinant gyvulinės / augalinės kilmės riebalus. 

Populiariausias ir čia yra palmių aliejus. Hidrinant iš esmės pakeičia pirminių natūralių žaliavų savybes, todėl jis vadinamas sintetiniu priedu, nepaisant to, kad pirminės žaliavos natūralios. 

Po hidrinimo jau gautas produktas praeina ir izomerizacijos procesą. 

Tai jau absoliučiai kitas bioproduktas, kuris kaip biodalis, priedas naudojamas įmaišymui į dyzeliną, pagamintą iš iškastinių žaliavų. 

Pagal galiojantį įstatymą biodalis (RMME arba HVO) turi sudaryti 7 procentus sudėtyje.

Bet kaip vartotojui atsiliepia tokie skirtingi produktai, kas geriau?

Mes nesame gamintojas, laboratorinių tyrimų patys neatliekame žinoma, tačiau galime pakomentuoti žmonių atsiliepimus, kurie vartodami tam tikra prasme ir atlieka tyrimus. 

O atsiliepimų ir nuomonių sulaukiame labai skirtingų, nors turiu pažymėti, kad apie dyzeliną su HVO sulaukiame labai daug ypač gerų atsiliepimų. 

Kai kas netgi juokauja, kad tai dyzelinas su vitaminais. HVO ypač gerai susiriša su dyzelinu pagamintu iš iškastinio kuro. HVO labai žema užšalimo temperatūra, netgi minus 40 laipsn. C, todėl nesukelia jokių problemų netgi šaltukui paspaudus. 

Taip pat turiu pažymėti, kad pagrinde tiekiame suomišką dyzeliną su HVO (Hydrated Vegetable Oil), kuris gaminamas pagal „Neste OYJ“ patentuotą technologiją Nextbtl (Next Generation Biomass To Liquid). 

Tokio dyzelino aukštesnis cetaninis skaičius, o tai labai gerai, t. y. toks dyzelinas lengviau užsidega, labiau pilnavertiškai sudega. 

Gaunama daugiau energijos iš vieneto ir čia panašu būtų, kaip benzinas aukštesnio oktaninio skaičiaus. 

Važiuojant tokiu kuru varomu automobiliu, akseleratoriaus pedalą spausti reikia švelniau / mažiau. 

Tokį dyzeliną lengva ir atskirti, nes jis labai skaidrus, praktiškai bespalvis.

Apie dyzeliną su RMME sulaukiame taip pat įvairių atsiliepimų. 

Dalis vartotojų sako, kad skirtumo nepajuto, dalis nelabai patenkinti, t. y. lyg tai „aliejus“ linkęs sluoksniuotis, todėl kišasi filtrai, mažėja takumas. 

Paspaudus šaltukui, kažkodėl sunkiau vedasi automobiliai. Labai gali būti, kad paspaudus šaltukui ir jei tik „aliejus“ yra atsisluoksniavęs, tai jautriose kuro sistemos vietose, kuras arba „aliejus“ pradeda stingti, nes jo užšalimo temperatūra vos minus 4 laipsn. C. 

Matyt, tai tiesa, nes žiemos periodu ir „Orlen“ nebenaudoja „aliejaus“.

Taigi, turime labai įvairių atsiliepimų tiek apie dyzeliną su RMME, tiek su HVO, o vairuotojams linkime teisingai pasirinkti ir gero kelio.

Raktažodžiai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder